71Berglund Roligt med diskussion. 
Jag håller inte alls med om att Dahlström är dålig, jag har också sett alla matcher inklusive försäsong och sett de situationer du nämner, däremot har jag sett fler såna från både Nyström, Andersson, Göransson och Tornberg, vilket gör att jag håller Dahlström (trots att han har ett annat lönekuvert) högre än dessa. Nygren har varit över förväntan efter skadan men behöver mer tid, jag hoppas han blir lite starkare i defensiven i slutändan. Groleau som ingen hade koll på har överraskat positivt. Han är ett fynd och har många olika aspekter i sitt spel (har tagit över Teddans tacklingshatt lite) men han har också problem i defensiven emellanåt. Jag gillar honom väldigt mycket.
Att du önskar dig att Dahlström spelar mer fysiskt kan jag förstå, jag känner samma sak emellanåt, men samtidigt är det ju svårt att bestämma utifrån vilken spelstil en spelare ska ha. Bara för att han inte uppfyller en roll som du önskar dig att han skulle ta så gör det honom inte dålig. Det vore hemskt om han skulle börja försöka proppa utan att kunna det, då skulle han vara avstängd hela tiden.
Jag är helt övertygad att både Wallin och Mitell och Dahlström själv har ambitionen att han ska försöka ta en större offensiv roll och utveckla den sidan (tror han sa det själv i intervjuer också), men det ser ut som att han försöker hitta balansen mellan när han är kreativ och när han inte är det. Och det är det jag menar med att han är ovan den rollen vilket gör att det går snett emellanåt. Det har inte längre nåt med stor/liten is att göra.
Vi får väl se om han fortfarande har tur när säsongen är över.