Tjavon Men är det inte märkligt att bygga ett lag som man själv inte ens anser är byggt som ett topplag i vissa avseenden? Samtidigt som man själv öppet berättat att det finns mer pengar att 'handla' spelare för?
Jag fattar inte hur man vänder det till att det ska slösas pengar i onödan. Det tror jag är ganska givet att ingen av oss vill. Men när Wallin själv säger att han har pengar att röra sig med, samtidigt som han bygger en backsida som han själv säger inte är en av de bästa i serien så blir det svårbegripligt. Då kan man ju bygga en bättre backsida genom att spendera de ytterligare kronorna man har att röra sig med. Det är inte samma sak som att kasta pengar i sjön á lá HV.
Att inte kunna se och förstå den skillnaden kontra att kasta pengar i sjön är för mig obegripligt. Det finns aldrig några totala garantier för att det skulle ha blivit påtagligt bättre, men nu har man inte ens försökt bygga ett så bra lag man kan, blir ju kontentan. Eftersom man nöjt sig med en backsida man inte sett som topp i ligan, samtidigt som man uttryckligen förmedlat att det finns mer pengar att röra sig med.
Ironiskt nog ledde ju också HV:s spenderande till att man klarade sig kvar i ligan. Det vettefan om man hade gjort utan att ha haft spenderarbyxorna på sig och värvat in t.ex. LaLeggia & Ang. Om man nu vill nyansera diskussionen och inte bara syssla med 'confirmation bias'.