Tycker snarare det varit tvärtom. Mitell har fått för mycket skit och många verkar tro att allt blir så mycket bättre bara för att vi får in Jönsson.
I grund och botten handlar det givetvis om vilket spelarmaterial som lagen har.
Det enda som jag känner som verkligen skaver är förra säsongen är när vi åker ut i fyra raka mot Rögle men att lägga det stora fiaskot på enbart Mitell är givetvis inte helt rätt.
Att vi hamnar fyra i år med det sämsta målvaktsspel i mannaminne får väl ändå anses vara okej. Torsk mot Skellefteå med 4-2 med Anders Lindbäck i kassen är givetvis inte bra, inte godkänt men att lägga det återigen på Mitell tycker jag är felaktigt.
Tror någon att Jönsson hade gjort det annorlunda med det spelarmaterialet?
Faktum är att Jönssons resultat också dalat. Guld, semi och nu senast kvartsfinal. Jag är inte ett dugg orolig över spelsättet då Jönsson vore helt dum i huvudet om han kom in och skulle ändra på hela Växjös DNA.
Jag ser det här som wallins sista chans. Nu har han dragit i alla livlinor och man verkar ge Jönsson bättre förutsättningar än vad Mitell fått de senaste åren så ytterligare ett fiasko så måste Wallin långt bort från klubben.