Lagbygget 21/22
JimmyR Rydahl? Han är väl ändå kvar, eller?
Kan bara se att vissa spelare kanske köper utmaningen att spela i AHL och inser att de inte tar en plats i NHL just nu, som i Bäcks fall. Kanske gör Lycksell detsamma. Kan inte tänka mig att JP tar en plats i NHL än heller, men kanske är äventyret lockande nog för att sticka över, oavsett om man får chansen i NHL eller får spela i AHL. Det handlar ju inte bara om ifall AHL eller SHL är en bättre liga, det är ju också en utmaning på det personliga planet för unga killar, ny kultur, nytt språk, en annan form av självständighet än i trygga Sverige. Sen kan jag tycka att det härskar en känsla av att allt som har med nordamerika att göra är häftigt, speciellt i hockeykretsar. Det kanske gör vissa lite blåögda och får dem att bestämma sig för att sticka ett år tidigare än vad mer objektiva ögon ser är vettigt.
Sen är ju inte vi supportrar direkt objektiva heller, vi ser hellre att bra spelare stannar för alltid om det går.
I slutändan vet man inte vad som är rätt och fel förrän man kan se tillbaka på situationen och har facit i hand. Jag önskar alla som sticker över lycka till, och om de är bra spelare och skulle göra en skillnad i FBK, är de gärna välkomna tillbaka.
Zino ja men menade om han dragit över förra säsongen. Självklart har du en poäng men det är alltid så jäkla bråttom. Redan som junior är det många som har alldeles för höga krav och alldeles för bråttom. Anser att många tycker de ska få en plats snarare än att förtjäna. Det är inte tillräckligt häftigt att spela j20/div1/allsvenskan med mängder av istid. Att klubbarna i NHL har tre år på sig gör säkert sitt också. Hade det varit fem år kanske inte samma stress infunnit sig. Är AHL verkligen en bra väg in i NHL? Hur många är det som lyckas den vägen? Utan någon statistik känns det väl inte så va?
Vad tror ni händer med Lycksell? Stannar eller drar? Idé på ersättare?
JimmyR Han bör väl ändå stanna va? Vore märkligt om han drog över kan jag tycka. Han har ju inte dominerat på SHL-nivå än precis. Men visst - han kanske ser att han inte kommer få så mycket större roll i Färjestad än typ en tredjekedja och kanske vara inhoppare i PP typ. I så fall kanske han hellre åker över till AHL och hoppas på större roll och mer istid.
Han drar och ersättare blir...tadam.....Mojo i wish....,,
Lycksell lämnar väl nu? Önsketänkande men jag ser gärna Martin Johansson tillsammans med Jakob Nilsson och Åslund i tredje formation. I fjärde kanske en ny center kan komma om Linus Johansson ansluter. Med tanke på dagsformen hos Rydahl och Jakob Nilsson samt att Peterson och Bäck, två mycket bra center-typer enligt mig, lämnar är det fel att Martin ska vara center enligt mig. Men Jakobsson verkar bestäm och det kanske öppnar upp för Carl Jakobsson nu.
Lückner som haft Martin i Mora tycker att han är en utpräglad ytterforward (sagt i VF hockey).
Glenn Headcoach är den som bestämmer, men han lyckas av och annan övertyga JP om vissa saker som gynnar hans agenda, men inte laget. Ex vilka som ska spela i hans PP.
Fredde Både Mojo och Nygård är för dyra vad jag erfar.
Om vi ska värva nåt mer hoppas jag, utöver Åsa och MJ att vi får in en spelare med tyngd! Mojo och Nygård känns sjukt långt bort. Ser så klart även att man bryter med J Nilsson.
71Berglund såklart förmodligen så, man hade ju kunna hoppats att alla Mojos miljoner genom åren räcker för honom🥳
Jag hade gärna sett en back lik Engsund i Luleå tas in. I a f någon gång efter resans gång. En stor tung back som även retar upp motståndare och får dem ur balans där framför kassen.
Göransson kanske är typen? Jag vet inte.
- Edited
Åslund erbjuden 2 årsavtal med en av årets semifinalist lag enligt VF
Fortf diskussioner med FBK som erbjudit ettårsavtal, får ändå känslan av att det kommer lösa sig med FBK när man läser texten men man vet aldrig.
- Edited
Bonera Tror det här är taktik, han och troligen hans agent verkar förhandla rätt hårt, fick jag en känsla av redan förra säsongen.
Jag tror också det löser sig. Ser inte varför man inte kan ge honom 2 år, han var vår bäste spelare i slutspelet och gjorde flera avgörande mål. Vi behöver nån som växer i såna matcher i laget.
Lycksell stannar nästa år enligt hemsidan.