Tichonov Man kan ju alltid låna ut Lawner, han verkar inte redo för en ordinarie SHL plats tycker jag.

JimmyR Ja, beroende på hur trångt det blir högre upp i hierarkin så kanske utlåning vore bra. Men definitivt för Lawner framförallt, som behöver få spela mycket nu efter lång skadefrånvaro. Carl kan gärna få kriga om en plats högre upp som jag ser det, han kan mycket väl få sitt stora lyft snart också. Men det är ju bättre att han blir utlånad till HA och får spela massor än att nöta bänk eller spela fåtalet minuter i SHL, absolut.

Zino Jag instämmer helt. Åslund bidrar med så mycket mer än bara poäng. Och som du är inne på - en av de som återkommande höjer sig när det verkligen gäller.

Hoppas man kan lösa så många av namnen som möjligt. Ska det satsas, så ser jag hellre att man är nån för mycket.

Det blir alltid skador/sjukdomar etc som stör. Vore ju magiskt att ha en så pass stor trupp (inte bara kroppar) så det finns täckning när det händer.

Givetvis en ekonomisk fråga, men att drömma är gratis. :)

Jag ser fortfarande målvaktssidan som den svagaste länken. Skulle skada/sjukdom sätta stopp för Haukeland, inför låt säga slutspel. Hur stabilt står vi då?

Mandrake
Instämmer. Om, och det är ett stort om, alla rykten verkligen landar tror jag frågetecknen kommer att bli målvakterna och tränarstaben.

Vad gäller våra målvakter får vi kanske hoppas på en återgång till dom säsongerna vår offensiv var glödhet och vi vann många matcher med typ 6-5. Dock gäller det att ha lärt läxan när det vankas slutspelshockey.

Våra tränare tror jag får kicken om vi får ihop ett superlag och det ändå går knackigt i höst. Svårt att tänka mig att tålamodet är outtömligt.

Tichonov
Imponerande namn i din uppställning! Tex är tanken på Ejdsell i en tredjekedja spännande.

När man ser det svart på vitt lär vi hoppas att Gurra kommer tillbaks till nivån han höll säsongen 19/20. Annars är centerlinjen tunn.

Om Albert blir kvar. Hur hade ni löst PP2? Virtanen är så klart given i PP1.

Mycket bra förlängning! Relativt billig, hjärta för klubben, användbar överallt och tar sin roll utan att gnälla.

Tack Martin och PJ!

– Det är ett tvåårigt kontrakt som ligger på bordet.

PJ om Åsa i NWT.

JimmyR Om det är 2 år som ligger på bordet så är månadslönen inget 6 siffrigt belopp.

I väntans tider på hur vi slutför centersidan nu då, om Linus inte kritar på. Vad gör vi då? Inte koll men brukar Mojo spela center eller wing?

Kul att man satsar vidare med Martin i laget! Vet någon hur det ser ut på backsidan? Ska det plockas in någon ny även om Albert blir kvar, eller är vi "tjocka" med honom? Antar att Erixons vara eller icke vara är en fråga på dagordningen. Även om det bär emot så är min personliga åsikt att han ska låta hälsa och familj gå i första hand och avsluta karriären. Det finns ett liv efter också.
    Bör det ändå inte vara så att Martins förlängning och satsningen FBK gör i övrigt ökar chanserna att bror hans "blickar mot Karlstad"?

Fredde Han har spelat klart mer wing än center borta i NHL.