Lägger artikeln här också även om den väl ska ligga i "FBK i media". 
"FBK:s besked: Sebastian Erixon tvingas lägga av
Sebastian Erixon missade stora delar av förra säsongen med en hjärnskakning. Nu meddelar Färjestad att den tidigare backstjärnan därför tvingas avsluta karriären.
– Mitt fokus ligger nu att bli en hel människa igen, säger Erixon till FBK:s hemsida.
Det var under en match mot Rögle i december förra året som Sebastian Erixon ådrog den hjärnskakning som höll honom borta från spel resten av säsongen. Knappt tio månader efter smällen är karriären över för 32-åringen.
– Det är så svårt att beskriva vad man känner, men enkelt förklarat så har ju livet vänts upp och ner för både mig och min familj efter skadan. Jag har ju haft hjärnskakningar förut i karriären, men där och då har man varit tillbaka efter några veckor. Tänkte väl lite så även den här gången men…det skulle bli allt annat än så, säger Erixon till Färjestads hemsida.
Erixon spelade sex säsongen i Färjestad. Dessförinnan tillhörde Sundsvallssonen Timrå och Växjö. Dessutom provade han lyckan i Nordamerika där det blev 30 AHL-matcher för Chicago Wolves.
Vad som väntar i framtiden vet inte Erixon än. Först och främst vill han bli bra igen.
– Ja du, det är inga längre horisonter. Det enda jag vill är att kunna komma tillbaka som den lekfulla pappan mina barn hade innan, den pigga och glada mannen som Gabriella valt att leva sitt liv med. Det är det absolut viktigaste. Sen får allt annat komma i tredje, fjärde eller femte hand. Jag önskar bara livet tillbaka."