AwayAndy Jag tror du har fel. Jag tror laget kommer att lyfta, kanske inte till höjder där vi går för ett guld, men jag tror på ett lyft. Det är inte omöjligt att vi går hela vägen och tar ett guld, men det är väldigt osannolikt.
Vad jag däremot inte tror är att vi blir starkare guldkandidater per automatik genom att byta tränare, i så fall måste rätt tränare komma in, typ Hallam eller kanske JJ. Då det inte är troligt att det kommer att hända så är jag tillbaka till att iaktta vad som händer närmaste matcherna.
Det är ju tydligt att vi har kämpaglöd och kunnande i laget, det vore kanske läge att köra på 3 kedjor i några matcher för att tvinga ut det. Sen återstår att se vad som händer när truppen växer och vilken inverkan de som varit borta har på laget, samt vilken inverkan de som spelat har på de som kommer tillbaka. Det handlar mycket om inställning, självförtroende och desperation just nu. Det mesta sitter i huvudena. Nygård var het och fast besluten både på och på sidan av isen, spelade nästan 25 minuter. Den typen av matchning (eller åt det hållet) behöver vi se även när laget är fulltaligt. De som är heta måste spela mer!
Däremot håller jag med om att Peppe Lundh inte skulle skada truppen, samtidigt som en (eller två) starka backar vore önskvärt. Även här är den första nog nödvändig, men ska det in en till så gäller det att det är rätt snubbe. Inte en back till varje pris.
Med det sagt, så gjorde nr 12 Berglund inte alls bort sig i sin första match. Kanske är han pusselbiten som breddar backsidan defensivt. Han har ju alla chanser i världen att spela sig in i truppen med den svaga defensiven vi har.
Kanske blev det här ett luddigt och konstigt inlägg, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite.