admkb1586
Jag beklagar.
Det var inte ett försök att vara rolig på någons bekostnad, begriper bara inte hur någon kan tycka den här säsongen är godkänd om den tar slut idag.
Kan hålla med om att laget är felbyggt, tippade själv FBK som sexa i serien, men vi fick många guldtips och dom flesta var övertygade om vi skulle vara ett topplag. Tror ingen räknade med att det skulle gå så fruktansvärt illa som det faktiskt gjort. Klubben har även haft en hög svansföring senaste åren vilket leder till supportrar med höga förväntningar. Dom har väl inte riktigt infriats, milt uttryckt.
Edit: detta är fjärde säsongen med nuvarande ledning och det finns dom som tycker att man gjort bra resultat under den här tiden. Jag håller inte med av en enkel anledning: man har inte vunnit och inte nått dom mål som sattes upp = icke godkänt.
Titta på vår obefintliga defensiv. Under all kritik i fyra (4) ÅR. Det är lång tid. Jättelång. Den gamla sanningen om att det är en stark defensiv som vinner mästerskap ger man blanka fan i.
Vidare har man uppenbarligen misslyckats med att bygga ett lag som kan spela slutspelshockey vilket bör ses som prioriterat i min värld. Även bra målvakter är viktigt. För alla utom dom ansvariga som snarare verkar tro att man lika gärna kan hänga en slips i mål.
Allt sammantaget tycker jag klubben verkligen borde fråga sig om det är rätt personer som har dom viktiga posterna idag.