Lite ond cirkel/moment 22 det här med IPTV. TV4 prishöjer sportpaketet med en hundring till 599, vilket ev kan locka fler till IPTV. Samtidigt är ju IPTV på längre sikt säkert en anledning till att det varit dyrt med Cmore/TV4 Play de senaste åren.
Jag har IPTV endast för att se hockeyn under hösten, vintern och våren. Det är så klart ingen ursäkt eller undanflykt, jag vet var pengarna kan hamna men samtidigt är jag inte beredd för att betala 599 endast för Färjestads matcher och någon gång ibland en annan match.
Men jag tycker inte att man gått kunderna till mötes riktigt heller från TV4s håll. Många är nog inte intresserade av ALLT som man får för 599, utan det vanligaste är kanske att man vill ha koll på Allsvenskan, SHL och även HA. Jag minns på Canal+ tid och det fanns Säsongskort och man fick välja vilket lag man ville se, och betalade förstås en lägre summa. Men sen har ju så klart också rättighetskostnader ökat, klubbarna ger högre löner och behöver mer pengar från TV-avtalet.
Jag skulle gladeligen hellre betala TV4 för att se hockeyn, om de får till tekniken ordentligt men man behöver göra det hela mer kundvänligt.