Att följa FBK har blivit alldeles för dyrt som så mycket annat. Det är värst för dom som har säsongskort och ser alla hemmamatcher på plats. Dom borde få en bättre deal eller kunna köpa bortamatcher av ruttna tv4.
Problemet är tv-avtalet som ger klubbarna enorma summor vilket i sin tur inneburit att spelarlöner har skenat. Genomsnittet i shl är 120-130k vilket är chockerande. Då jag tror att det är ohållbart för sporten att fortsätta på den inslagna vägen önskar jag lägre löner. Det kanske betyder sämre spelare men om det är lika för alla kvittar det för mig. Mindre strålar till klubbarna KANSKE skulle ge lägre priser för konsumenterna. Dessutom kanske vi skulle få tillbaks vårt övertag som den rikaste klubben.
Jag kommer köpa abonnemang för säsongen av usla tv4. Ser inget rimligt alternativ just nu. Tipsa gärna om det dyker upp rabatter eller liknande. ICA brukar ha en gratismånad utan att man behöver binda upp sig för ett helt år. Personligen tittar jag endast på våra matcher på tv4, allt annat är värdelöst.
En fördel vi har numer är att man kan säga upp abonnemanget tidigt på våren…