Glenn
Tack så mycket, tongångarna är sådana att vi vill absolut inte ha några filmare i laget, det fanns en stor oro när Shinnimin värvades att han skulle fortsätta med dom fasonerna och till en början fanns tendenserna där också han fick någon diving utvisning emot sig helt riktigt också. Men Bulan har fått ordning på det där och många av utvisningarna han åker på nu får han för att det står Shinnimin på ryggen och gamla synder verkar sitta kvar hos vissa domare. Tyrväinen ser jag att många har gått hårt åt (våran Terminator), ingen inklusive jag själv anser att han faller lätt och förstärker medvetet. Han spelar hårt och tufft och visst faller han också ibland (kanske till och med när någon håller armarna runt han men är övertygad om att han faller för att han tappar balansen) men likförbannat ska armarna inte vara där så utgången har mindre betydelse en sån gång det ska vara 2 minuter för fasthållning oavsett om Tyrväinen faller eller ej.
Många anser efter att ha sett FBK mot Saik samt hur medierna här i Norr och Västerbotten (Tidningar osv) har vinklat det är att FBK spelar på gränsen till fult för att neutralisera skickliga spelare i andra lag (Pudas i skellefteå te x) och att Luleå måste se upp med det. Det har gjorts flera analyser om hur tydligt det är sen Mitell kom in att FBK spelar mer fysiskt än tidigare och tar gärna ett par tacklingar mer än nödvändigt.
Det kryddades såklart på ännu mer efter De la rose tackling på Själin i slutet av matchen nu, visst ser Själin honom och visst har han ett ansvar men att överhuvudtaget dela ut en tackling i det läget finns det ingen vinning i det är ren frustration från De la ros sida.
Jag tycker det skulle vart en tvåa sen är det bra så, men jag tillsammans med flera andra Luleå fans är rätt övertygade om att hade de vart Shinnimin eller Tyrväinen hade det slutat med 2 matchers avstängning.
Sen läste jag nått om att Mitell gått ut i någon av era tidningar och sagt samma sak att Luleå spelare faller lätt och att han hade nämnt Själin även som utgick med blodig näsa, det låter lite skevt i mina öron varför skulle Själin falla medvetet så han slår sönder näsan och riskera ännu en hjärnskakning.
Huruvida det är sant eller inte att Mitell sagt så lämnar jag därhän