JimmyR Såg lite artiklar nu om att en del lag vill ändra på slutspelsmodellen, så att de bästa lagen ställs mot de "sämsta" igen som det var förut. Kan förstå det till viss del. Samtidigt, med lönetaket är det ju otroligt jämt i NHL och det finns inga "dåliga" lag som tar sig till slutspel. Hittar du formen lagom till det börjar spelar det ingen roll att motståndaren just tangerat poängrekord. #tampa
Att Yzerman återvänder är ju en fantastisk present till Red Wings. Håller med, han har gjort ett grymt jobb i Tampa. Blir nog en nytändning för klubben.
Har egentligen inget favoritlag, har jag konstaterat. Blir mest att jag kollar på lag som har sevärda spelare. Höll på Calgary när jag var yngre, mest pga Loob. Sen blev det väl Avalanche jag kollade på, pga Foppa. Han är fortfarande en av få spelare jag villigt offrade nattsömnen för att se live, för att se vad han skulle hitta på. (Lite som Zlatan, har inte brytt mig om hans lag nämvärt genom åren, men de båda hade en magnetisk dragkraft för att de hade/har en sån otrolig talang.) Kollade lite på Red Wings ett tag, pga Datsun och Zäta. Tampa ligger nära hjärtat, bodde där en kort period och såg en del matcher på plats. Bott i NY sen 5 år nu ungefär, försökte bli en "Rangers-fan" i början, såg massa matcher både live och på tv, blev kompis med norsk journalist som rapporterade om Zuccarello, men insåg att det aldrig blev nån kärleksaffär för mig och blåskjortorna. De spelade för trökigt helt enkelt
Hade sympatier för Caps förra säsongen, ville verkligen att Ovie och Bäckis skulle få vinna, så då höll jag på dem. I år har jag mest kollat Vancouver och Buffalo, pga de där två unga blonda svenskarna. Men jag gillar att kolla på Pens ibland. Jets är kul i sina stunder. Som du märker så är jag nog mest generell hockeynörd och håller inte på nåt lag. Följer lag beroende på vad som är kul och intressant. Har flera kollegor som håller benhårt på sina lag från sina hemstäder, som t ex Montreal, Pittsburgh och Boston. De lagen är det ju extra kul att "slå" om nu nåt av mina lag för stunden möter dem. Men det blir aldrig som med FBK, där jag FULLSTÄNDIGT skiter i alla andra lag. Bryr mig inte ett skit om finalen nu. Lite skönt att vara neutral inför NHL, och bara vända kappan efter vinden faktiskt.
Har du nåt favvolag?