Borta mot ett "sämre lag", det bådar inte gott...
TIK-FBK (1/10 kl. 15:15)
- Edited
Spännande idag! Känns väldigt viktigt med en seger eftersom den haltande tabellen inte är riktigt sanningsenlig med tabellplatsen.
Första matchen mot SAIK hade vi kunna leda med 7-2. Målisen i SAIK gjorde några galna räddningar och våra gubbar verkade ha supit bort siktet.
I andra matchen mot SAIK hade vi kunnat få med oss 1 eller 2 pinnar men det såg domarna till att vi inte fick. En målet var fasthållning alla carte mitt framför domarn och det andra var ju pucken enligt mig så solklart utanför spel att våra gubbar kunde förvänta sig en avblåsning och därmed slappnade dom av. Vi ska heller inte ta ifrån SAIK att dom är ett bra lag.
5-5 har varit bra. BP och PP helt bedrövligt. I det förra täcker vi vår egen målis och i det senare skjuter vi för lite, siktar dåligt och pucktempot går ner. Men det kan bara bli bättre. Gubbarna är säkert lika frustrerade som vi supporters är så dom behöver all push dom kan få. Ibland går det bra och ibland går den mindre bra. När det går mindre bra så är det enda vi kan kräva att lirare på elitnivå ska ha blodsmak i munnen och blåmärken efter täckta puckar efter matchen, då har man krigat för skölden!
Denna säsongen har vi ett grundspel i 5-5 och det känns bra.
Kör hårt idag så blir det tre pinne in på kontot.
Hoppas på många mål, hårda skott och läckra finter :-)
Timrå borta en lördag kl 15 i början av oktober. Vill nog till att grabbarna gör en riktigt bra match om jag ska sitta som klistrad.
Tekningar och special teams måste förbättras rejält. Lång serie framför oss och massor av tid att slipa på spelet men det vore roligt om vi kunde se ett stabilt och vinnande spel över tid.
IP boxen började precis krångla så det blir nog ingen match för min del.
Lilliz! Sätt dit pucken!!
Ganska sömnig tillställning såhär långt.
Riktigt snyggt! Bra!
Ejdsell, herre jissus!
Inte ens Lilliz kunde sumpa den. Snyggt av Ejdsells kedja
Och som vanligt. Mål i röven DIREKT.
Pinsamt svagt av Lindroth. I mina ögon en totalt misslyckad värvning så här långt. Väldigt svag i egen zon.
Tyvärr har vi typ 3 SHL backar och resten är på gränsen att klara av spel i allsvenskan...
Väldigt snyggt mål av oss. Men herregud vad den ringde snabbt i vår egen kasse. Trist!
Även om det är tidigt på säsongen så känns det som att seger idag är viktigt för att direkt haka på toppen.
Ixus92 ja det känns som att Westin och en Wikstrand iform hade behövts.
Jag hade gillat om Mitell bänkar Lindroth efter det där. Låt Bergkvist få chansen resten av matchen. Så där får man bara inte slarva, efter de haveri man haft i egen zon senaste matcherna. Man lär ju ha pratat om noggrannheten där.
Lilliz gör inte mycket rätt idag...
Där åkte busen Lilliz ut också.
Vad var det för tvåa som Lillis fick? Känns som att det händer ofta utan att någon åker ut för det.
Känns jobbigt att konstatera att Timrås PP ser ut som vårat, fast om man spelar upp det i 2x hastigheten. Folk rör sig UTAN PUCK i ett PP? Kanske nått att fundera på för oss?