Det finns inga dåliga lag...
FBK-TIK (3/12 kl. 15:15)
Under Pennerborns tid i Färjestad så fungerade laget som bäst när Ante Karlsson var med i tränarstaben. Nu går Timrå som tåget med Ante som huvudtränare. Färjestad behöver göra en bra match idag om det ska bli 3 poäng.
Timrå har gått ruggigt bra men har inte så smickrande underliggande siffror. Det är dags att komma ner på jorden idag!
Wedin - Hanzl - Halloran
Pettersson- Lander - Dahlén
Hartman - Lundin - Pääjärvi
Hög klass på Timrås 3 första kedjor nuförtiden, och det finns rutin och kompetens i övriga laget också.
Dags för fler mål av Linkan idag?
Hoppas Viksten sätter en eller två puckar idag.
1 mål hittills är totalt underkänt trots skadan.
Hoppas många stannar kvar och hejar på damerna efter, det skulle jag gjort om jag vore där, för de fortsätter väl kräng bira...
PP, tack och bock. En domare 1m från situationen, han blundar hårt. En domare 10m från situationen, tar den direkt. Tombolan snurrar vidare i utvsiningslotteriet....
Hur har vi det med potensen?
Usel coachning. 5 mot 3 med Åsa som tekare
Hudde71 Lika stabil som en gammelmanssnopp under de där 3 minuterna.
JimmyR Pucktempot i pp var så högt att jag började leta efter en knapp på fjärren för att sänka hastigheten lite... Inte.
Hoppas Mitell vet vad han gör när han matar iskalle Viksten med PP-tid. Kan ju bli värdefullt om det lossnar och vi får tillbaka en vass sniper, men risken är ju att han faktiskt är slut m.t.p. hur det sett ut den här hösten.
Det är ju inte direkt så att FBK kommer ut och dominerar på hemmaplan.
Seriös fråga: Hur högt är underhållningsvärdet i SHL egentligen? Om jag kisar lite och struntar i att det är grönvitt på ena sidan... det känns som det går för fort och är alldeles för mycket stress och press för spelarnas nivå? Det är inte speciellt ofta det är några längre sekvenser med ordnad hockey och många passningar i rad?
Bättre förstapass Nyström! Slarv två ggr om.
Snygga fasthållningar som åker obemärkt förbi.
Nu kommer baklängesmålet såklart.
- Edited
Sjo87 Verkligen inte. Än mer skrämmande att man har 15 skott på mål samtidigt som J Johansson knappt är svettig s.a.s.
Alltid bra med skott på mål förstås - men kvalitetsavsluten lyser ju med sin frånvaro.
EDIT: Alltså, man ärju dominanta sett till skott, etc - men rent spelmässigt är det för slarvigt, tex vid uppspelen i pp.
Låter som en repig skiva men backarna måste kunna slå bätre förstapass så att de inte hamnar i hälarna på forwards hela tiden.
Kowalski Instämmer helt! Det har under ganska många år enbart handlat om att spelarna ska åka mycket skridskor. Bara fart, ingen tanke. Men så blir det när dom 200 bästa svenska spelarna inte spelar i serien. 150 spelar i NHLoch AHL, sen är det väl 50 till i Europa (kanske högt räknat, stryk 20 då....). Många betonghandskar när läget väl uppstår.