Fan va dålig insats så här långt
TIK-FBK (7/1 kl. 15:15)
Hade det inte varit en dryg minut kvar på perren så hade Mitell tagit TO. Definitivt.
17-5 i skott efter en period. Kan inte vara annat än dålig inställning. Timrå brukar vi dessutom ha väldigt lätt för.
Tyvärr är det ju Åsa, Lennström, Göransson som slarvar mest, rutinerade pjäser som SKA vara bättre än såhär. Någon pratade häromdagen om att de aldrig stängt av en FBK-match, jag är tyvärr ingen sådan supporter så jag kan tänka mig att jag efter 30 min spelade kommer ägna mig åt annat...
Så otroligt mesigt det ser ut, de måste ju spela mer rejält, speciellt i egen zon.
Trist att se försvarspelet idag när den defensiva insatsen mot fakers var fläckfri. Vi har gått från kanon till kalkon på mindre än två dygn. Ser för jäkligt ut idag. Total katastrof i egen zon.
Offensiven är också under all kritik, 17-5 i skott. Usel period. Jag kräver en rejäl uppryckning.
Synd om Tomkins. Får ju ingen hjälp.
17 skott emot sig i första perioden. Och det känns snarare i underkant. Pinsam insats. I den här takten släpper man till 51 skott mot eget mål på 60 minuter. Mot Timrå. Jag spyr på ignoransen. Överbetalda divor som glider runt i första perioden. Lennström helt horribel t.ex. Vilket säger en del när man vet vilken nivå han har i sig. Rakt igenom pinsamt.
Kunde varit ännu större siffror tyvärr
- Edited
Björn Hellqvist sa det jävligt bra inför matchen mot hans Leksand: ”Färjestad är ett lag fullt med offensiv kraft där stjärnorna valt att underordna sig ett hårt jobb som ett lag istället för att gå på enbart skills.”, typ.
Men då får man ju fan jobba lite också. Skärpning, för bövelen. Man kan inte mysa runt i SHL, speciellt inte mot ett lag med så mycket firepower.
Edit: Sen är det såklart jävligt olyckligt att skicka puckar rakt på bladet på Dahlén junior. I en match vi redan spelar som en tub mjukost.
Tyvärr kan ju ingen bänkas heller pga nästan obefintlig konkurrens!
Den enda förhoppningen jag har är att Timrås defensiv sett usel ut de få gånger Färjestad ens försökt. Ungefär samma nivå som Färjestads hittills. Rycker man upp sig och närmar sig nivån man hade mot Växjö så har man fortfarande god chans. Men absolut ingenting av det man visat hittills tyder på att man har tänkt bry sig om att kämpa idag ens.
Måste ifrågasätta Mitell och PP när det gäller att ha Åslund som tekare.
Som sagt kanske gryende form hos Viksten. Välkommet!
Okej… tack för inbjudan Timrå! Underbart Viksten! Välkommen tillbaka!
Viksten vaknat?! Gött!
Ta tillvara på nästa läge också nu tack och sen skärpning i försvarsspelet.
Domaren verkar vara från Karlstad