Go FBK!
Kul med match! Full fart bara med alla 4 kedjor. Behöver inte direkt spara på krafterna med detta spelschemat.. Hrivik lär väl spela 30 min idag. 5-2 blir det.
Halsduk på, FBK! Kör vi.
Lär bli utsålt idag i alla fall. Hoppas inte pga leksingar.
Brukar vara roliga matcher mot Leksand, hoppas vi drar längsta strået idag!
Hoppas på att effektiviteten blir lite bättre än de senaste två. Malmö borde vi ha vunnit över och Linköping borde vi ha vunnit över med större siffror. Att det finns en leksing på jobbet gör ju också matchen än lite viktigare att vinna.
Fruktansvärt onödig utvisning, så beter man sig om man vill förlora mot Leksand.
Ejdsell det där var en ruskigt onödig utvisning
Sjukt snygg passning!
Marcus Bästfält! Snuskig start på säsongen.
Sjukt snyggt
Westfält är en sjukt bra värvning. Gillar när man värvar från ingenstans och får ett lyckat utfall. Lär vara billig i drift också.
1-0 och bra tryck i LA!
Casper i like!
Leksand har varit det klart bättre laget hittills, men Färjestad leder med 2-0
Bra att det skjuts mer i pp. Det tror jag är helt rätt. Tänkte precis skriva att nästa steg är att ta sig in på mål för returer när Ejdsell gör JUST ETT SÅNT MÅL. Fantastiskt!
2-0 och det är inte tråkigt i arenan just nu.
Oj oj oj. Första målet är hockeyporr.
Det där har Nygga längtat efter! 3-0, det går bra nu. Dessutom ytterligare ett pp-mål. Löjligt bra utdelning idag. Skyhög effektivitet. Nu mår man som en prins.
Om man nu ska önska nåt när det ser ut som det gör skulle jag vilja se att resten av laget hjälper LindBOOM bättre. Han är extremt bra, antagligen ligans bästa värvning just nu, men leksand får många fina lägen. Vi är lite stillastående i egen zon.
3-0, hemmamatch och fest för hela slanten. Jag kan ändå inte förlikas med att Göransson går före Tornberg. Lindbom har varit ruskigt bra hittills för övrigt.
Jimbo Göransson ser betydligt bättre ut den här säsongen än han gjorde den föregående, men jag gillar också Tornberg, han ser alltid stabil ut.