I denna tråd kör vi snack om rykten och allt som rör lagbygget för kommande säsong, dvs 24/25.
Dessa spelare står på kontrakt:
Målvakter:
1. Max Lagacé 24/25
2. Damien Clara
Utgående:
Förluster: Carl Lindbom
Fortsätter Lagacé på inslagna vägen och han blir kvar bör det bli en billigare målvakt som backup. Clara är just nu utlånad till Brynäs men frågan är om en säsong som backup i Allsvenskan räcker för att bli backup i SHL? Känns på förhand lite tidigt.
Backar:
1. Joel Nyström 25/26
2. Magnus Nygren 25/26
3. Jonathan Andersson 25/26
4. Axel Bergkvist 24/25
5. Jérémy Groleau 25/26 (förlängt 1/3)
6. August Tornberg 25/26 (förlängt 1/3)
7. Adam Ollas-Mattsson 25/26
8. Stian Solberg 25/26
Rykten in: Adam Wilsby
Förluster: Carl Dahlström, Mikael Wikstrand, Mattias Göransson
Allt tyder väl egentligen på att Wikstrand inte kommer till spel och således inget nytt kontrakt. Dyr post och tittar man på dagens lag är väl egentligen backsidan vår akilleshäl. Jag hoppas man går efter något riktigt bra och etablerat för att spetsa ytterligare. Knäckfråga blir om Nyström drar, lär ha en förhållandevis billig lön sett till vad man får ut på isen.
Blir Bergkvist kvar, trots den skrala istiden hittills? Blir intressant att följa i vinter. Utvecklas Wikman tillräckligt för att vara med och utmana? Anton Lindholm vore givetvis ett drömförvärv och kopplingen mellan honom och Mitell är väl känt nu, dock kanske inte just den spelartyp som skulle behövas. Adam Ginnings kontrakt går ut, kan det vara ett alternativ för en plats längre ned? Albert Johanssons kontrakt går också ut, givet att mycket hänger på hur han presterar i år.
Forwards:
1. Joakim Nygård 26/27
2. Linus Johansson 27/28
3. Michael Lindqvist 24/25
4. Joel Kellman 25/26
5. Per Åslund 24/25
6. Marcus Westfält 24/25
7. David Tomášek 25/26 (förlängde 2/11)
8. Lucas Forsell 26/27 (förlängde 10/1)
9. Alexander LJungkrantz 24/25, NY
10. Emil Alba 25/26 NY
11. Viktor Lodin 24/25
12. Henrik Björklund 24/25
13.
Utgående:
Rykten in: Marian Studenic
Förluster:
Victor Ejdsell
Marcus Nilsson
Liam Öhgren
Oscar Lawner
Peppe Lundh
Riktigt bra grund trots hela åtta utgående kontrakt. Jag tror att en del obekväma beslut bör tas då vi har en rätt ålderstigen forwardssida. Det gnälls mycket här på forumet om Lillis och han är lite av en vattendelare men faktum är ju att han levererar poäng vilket det är det han ska göra, blir dock 33.
Laget skulle verkligen må bra av fortsatt utveckling hos både Lawner och Forsell samt få in någon ytterligare yngre spelare. Problemet är att både Björka och Peppe bidrar med väldigt mycket och får en väldigt liten peng.
Drömnamn får givetvis Rasmus Asplund och Oskar Steen vara. Jag hoppas även att Wallin tänker på Jacob Peterson som har boende i Karlstad. Tomášek, Steen och Asplund kan alla spela som ytter. Jag är definitivt inte avundsjuk på Wallin och den sportsliga ledningen för det kommer bli otroligt tufft. En sak är dock säker och det är att vi fortsatt kommer ha ett riktigt bra lag på pappret.
Tränare:
1. Tomas Mitell 24/25
2. Pelle Prestberg 24/25
3. Thomas Rhodin 24/25
Så, nu vill jag höra hur era tankar går kring lagbygget. Vilka ska man förlänga med? Vilka kommer gå? Drömförvärv osv osv.