Jag tycker inte att vår kapten bidrar med särskilt mycket på isen numer, speciellt inte om man betänker hans förmodat höga lön. Inte förra säsongen och inte denna när han väl spelat. Dessutom skadebenägen.
När han höjde en motståndare till skyarna två sekunder efter att vi åkt ur i en kvartsfinal istället för att vara skogstokig tappade jag en del förtroende. Tänk JJ eller Walle i den situationen. Dom hade inte pratat med media överhuvudtaget, än mindre uttalat sig som Linus gjorde om hittejoelbitar som om han vore en gud. Han var kapten för en av våra rivaler som precis spöat oss och ändat vår säsong. Respektlöst mot grönvita supportrar.
Att han dessutom envisas med att spela meningslösa matcher med landslaget och uppenbarligen blir skadad eller inte orkar lika mycket i klubblaget, som pröjsar hans höga lön, är ytterligare minustecken i min bok.
Han är inte någon som kan föra facklan vidare eller visa vad det innebär att spela i FBK, något hans företrädare gjorde under många år. Vi har tyvärr inget bättre alternativ då professorn har rätt i att laget nästan enbart består av vindkraftverk som likt kappan vänder sig i vinden. Det tror jag är ett av föreningens problem.