Hoken Fattar faktiskt inte? Om man stoppar huvudet i sanden och låtsas att herr och dam-hockeyn är precis samma sak inom klubben, är det verkligen att göra tjejerna en tjänst?
Hur kul är det att veta att 90% av alla som klickar på artikeln om ny kapten i laget klickat fel för att de trodde att det var herrlaget? Skulle känts väldigt nedvärderande för mig iaf.
Istället för att låtsas som att det är exakt samma sak med dam och herr-hockey så borde man ju försöka höja värdet på damlaget. Istället för att åka snålskjuts på click baits så försök å bygg upp en buzz.
Ha familjens dag med dam matchen på lördag eftermiddag å herrarnas match direkt efter på lördag kvällen å håll arenan öppen hela dan. Det skulle ju locka tjejer att bli intresserade för sporten när de får se damerna spela. Å damerna skulle spela inför fulla läktare med Sveriges bästa stämning.
Försök skaffa specifika sponsorer för damlaget. Höjer lönerna och dessutom är det ju något fint för ett företag att kunna skriva om i sina samarbeten... "Vi stöttar SDHLs bästa lag..."
Jag är ingen idéspruta direkt men t.o.m. Jag kan komma på tusen saker som är bättre för både laget och sporten än att clickbaita herrlaget.