Det faktum att absolut INGENTING talar för oss ikväll är kanske den enda lilla möjligheten vi har. Att tro att grabbarna ska tagga till lite extra när vi möter hv är nog att hoppas på för mycket. Det baserar jag dels på hur det sett ut mot sillstryparna och dels på att ingen bryr sig om hv längre.
Jag är rädd för att den lilla svackan, som folk säger, inte kommer vända idag heller. Stör mig på att vissa tycker att det gått lite halvknackigt några matcher när t.o.m. Walle säger att siffrorna har pekat åt fel håll en lång period. Det har varit tydligt för dom flesta som tittar på matcherna. Ändå sägs det tex i vf-podden att om ”bara det hade hänt” eller om ”bara den spelaren gjort mål i det läget”, som om det skulle förändrat något. Jag är även skeptisk till att dåligt självförtroende skulle vara roten till allt ont. Det spelar säkert in men det verkar orimligt att man ska gå från att vara på topp till att allt rasar och ingenting fungerar på bara några matcher. Det finns nästan lika många teorier som det finns grönvita supportrar. Jag är en av dom som misstänker att det ligger mer bakom än otur, dåligt självförtroende eller att det är en liten svacka och att det snart vänder. Några av oss höjde ett varningens finger redan i höstas när laget levde på att enormt bra målvaktsspel och individuella prestationer framåt.
Oavsett om det snart vänder eller ej så är jag övertygad om att det jobbas intensivt i föreningen för att få rätsida på problemen. Chansen att få in en vass back och en powerforward, helst center, är nog i princip noll men hoppet är det sista som överger en.