Gibson Håller helt med.
Jag vet att det är första matchen.. MEN...
Tycker Mitell ser nöjd ut efter matchen och försöker få det till att det var 50/50. Riktigt så bra var det ju inte. Rögle var totalt sett bättre speciellt i special teams. (Randigt gör en riktigt usel match... Absolut. Men vi kan ju stänga igen 4 mot 5 och näta 1 eller 2 puckar till i PP och vinna också)
Om nu Mitell ska coacha forwards så vill jag se MER coaching. Utnyttja att vi har en bred och rakt igenom kvalitativ forwardtrupp. Jag fattar också att det är första matchen och jag fattar att man inte vill ändra på saker för tidigt. Men jag ifrågasätter att man inte har inne Nygård framför mål istället för Åsa både i 5v4 sista 30 sek och i 4v3 i förlängning. Om man nu ska coacha. Det är hemma match. Fullsatt. Vi möter Rögle som förödmjukade oss för ett halvår sedan. Det är tidigt på säsongen absolut men man måste ju ändå visa lite stake. Att coacha i det läget det är det jag gillade med Mitell när han klev in som coach. Sen dess har han blivit mer och mer vek. Tyvärr.
Överlag har jag svårt att se att Nygård inte ska ingå i någon av 2 pp formationer. Hur man än vrider och vänder på det så var han ändå 3:a i poäng förra säsongen. Björka i all ära (Han hade ett skott några centimeter från krysset och kunde blivit matchhjälte idag) men helt ärligt förtjänar Nygård den positionen. Om man vill ha en tjockis framför mål och inte vill ha Nygård sätt in Alba där då. Björka som täckare framför mål är waste of talent i min bok.