Jävligt underhållande match ändå i slutändan, visst vill man se oss dominera, men samtidigt stod troligtvis ett av ligans absoluta topplag på andra sidan. Vi behöver bli bättre, men bitvis såg det inte så illa ut tycker jag.
Det finns många som behöver ta steg upp, Åsa som ju oftast startar säsongen svagt, men med tanke på hur pass het och aggresiv han såg ut framförallt i Strömstad och mot Tappara så är jag lite förvånad ändå. Nygren ser betydligt bättre ut men kan fortfarande inte slå en vettig puck till Tomasek i PP. Ser gärna Bergkvist i första och Nyström i andra PP. De kan båda slå vettiga och avgörande passningar. Linkan kan bättre men såg ändå bättre ut än i inledningen ifjol. Studenic är jag inte speciellt orolig för, han måste anpassa sig till ligan men baserat på vad jag sett på försäsongen så har han så mycket hockey i sig att jag inte alls är orolig.
Stian satte några fina proppar, på Everberg t.ex. Riktigt skönt att se. AOM sopade rent framför eget mål. Uppgradering. Såg åtminstone en situation också där Tornberg blev lite förbannad och tog ett nacksvingsgrepp. Mer sånt.
Bergkvist ser stabil ut, ingen lätt match att spela men han klarade det fint. Det blir trångt när Groleau kommer tillbaka om vi inte har skador.
Lodins offensiva tackling var hockeygodis, oavsett att inavlade troll på Facebook skrek efter matchstraff....
Totalt sett såg Lodin väldigt lovande ut, såg ut som att han ville lite för mycket emellanåt men det kommer nog lugna sig lite kommande matcherna. Han kommer vara en av våra bästa spelare. Samma sak med Steen.
Nygård var troligtvis huvudsakliga anledningen att vi vann, skapade alla förutsättningar som resulterade i mål.
Tomasek. Herregud vilken första match. Säkrast att ta tag i skytteligan direkt.