Nu när det börjat komma lite rykten tänkte jag att det var lika bra för en ny tråd som gäller för säsongen 25/26.
Tidigt, jag vet men jag tycker det blir rörigt när vi ska skriva om diverse rykten i 24/25-tråden.

Dessa spelare har kontrakt över minst säsongen 25/26.

Målvakter:

Utgående:
Max Lagace
Anders Lindbäck

Rykten in:
Samuel Jonsson, Bofors (Hockeynews)
Matt Tomkins, Syracuse (Mrmadhawk)
Emil Larmi, Växjö (Mrmadhawk)

Backar:
Jérémy Groleau 25/26
Magnus Nygren 25/26
Adam Ollas Mattsson 25/26
Stian Solberg 25/26 (Utlånad från Anaheim, oklart om han stannar)
August Tornberg 25/26
Axel Bergkvist 26/27 (Förlängde 22/11)

Utgående:
Joel Nyström (Utlånad från Carolina)
Stian Solberg (Utlånad från Anaheim)

Rykten in:
Kalle Holm, Nybro (Enligt mrmadhawk)
Andreas Borgman, Fribourg (Sportbladet)

Rykten ut:
Adam Ollas Mattsson, Schweiz (Mrmadhawk)

Forwards:
Emil Alba 25/26
Jack Berglund 26/27
Lucas Forsell 26/27
Linus Johansson 27/28
Joel Kellman 25/26
Joakim Nygård 26/27
Oskar Steen 28/29
Marian Studenic 25/26
David Tomasek 25/26
Viktor Lodin 28/29 (Förlängde 5/12)

Utgående:
Michael Lindqvist
Henrik Björklund
Per Åslund
Markus Westfält

Rykten in:
Nolan Stevens (Hockeynews)
Christoffer Jansson (sägs vara klar enligt Mrmadhawk)

Rykten ut:
David Tomasek (NHL)
Oskar Steen (NHL)
Viktor Lodin (NHL)
Markus Westfält (SHL)
Tränare:

Utgående:
Tomas Mitell
Thomas Rhodin
Johan Hedberg

Rykten in:
Jörgen Jönsson, Växjö (Enligt mrmadhawk)
Roger Hansson , Rögle (Sportbladet)

Rykten ut:
Tomas Mitell (Enligt både VF och mrmadhawk)

Du glömde Bergqvist under utgående

Intressanta spelare i AHL med utgående:
Albert Johansson (Nu äntligen fått NHL-chans)
Oskar Bäck
Rasmus Asplund
Andre Lee (Verkar även han få starta i NHL med sitt Kings)
Adam Edström
Lucas Carlsson
Rodrigo Abols (Skrev NHL-kontrakt till 24/25, vet någon om han har ett gällande avtal med Rögle?)
Axel Jonsson-Fjällby
Adam Wilsby
Calle Rosén
Gustav Olofsson

Intressanta spelare med utgående i Schweiz
Antti Suomela
Sakari Manninen
Aleksi Saarela
Emil Djuse
Andreas Borgman
Theodor Lennström

Kan givetvis ha glömt några men finns ju definitivt några väldigt intressanta spelare att hålla ögonen på.

JimmyR Någon klocka ringer långt där inne att spelarens kontrakt som han hade i Europa blir annullerat när ett NHL kontrakt skrivs på, men som sagt kan vara helt ute och cyklar

Oskar Bäck klarade också den sista cuten och är en av 13 forwards i Dallas Stars

Dinamin Kul för Oskar. Trist för oss och för svensk hockey att han som ung lovande spelare harvat tre (!) säsonger i AHL.

Om man tar Abols som exempel, så har han kontrakt med Rögle över säsongen 25-26, så om han återvänder till Sverige under (eller efter) kommande säsong, så är han bunden av detta kontrakt vid spel i Europa. Andra europeiska klubbar måste i så fall komma överens med Rögle om han ska kunna representera någon annan klubb.

Dennis Hildeby har även han utgående, helt klart intressant att följa hans resa i vinter.

Utlånade Albert Wikman gör ett mycket fint 3-3 mål i Södertäljes match mot Djurgården samtidigt som Noel Fransén återigen spelar kopiöst mycket i Västerås. Idag klockade han in på 23:06 minuter vilket är nästan 2,5 minuter mer än den back som spelade näst mest.

JimmyR Ludvig Hedström lånas ut till SAIK torsdag lördag så man hoppas SSK tar sitt förnuft till fånga och ger honom lite mer istid nu, speciellt efter att han satte deras 3-3 kvitteringspuck.

Olhaver skulle jag vilja ha till oss stor och tung center som inte går och flytta på framför mål

Hur mycket jag än älskar vad Jörgen utfört för oss som spelare är jag tveksam till honom som coach, känns osäkert fortfarande var han står som detsamma.

Vad tycker ni?

GarbagePailkids
        Jag tycker Jörgen känns väldigt lugn och stabil som ger en trygghet i båset och alla kommer veta vilka krav som krävs. Men osäker på hur bra han är på att ändra matchbilden. Jörgen som huvudcoach med bra assisterande tror jag blir bra.

Jag kan hålla med men är fortfarande osäker, han levde väl på sam hallams bygge under guldet men sen har Växjö inte imponerat va?

Men hoppas allt blir bra 👍

Sen tycker jag att det verkar som att ålder hunnit ikapp Åsa,
        Och Lindqvist? Min favoritspelare under många år, han gör vissa riktigt bra kämpa insatser två tre ggr per match men sen?

Han har ju tappat det helt?
        Har jag fel?

Vill inte ha jönsson som coach tror det blir förmycket kompis mentalitet. Går det dåligt tror jag aldrig han skulle få gå.