Det kanske helt enkelt är svårt att locka spelare till FBK nu för tiden. Dom flesta vill antagligen ha chansen att vinna. Det är inte omöjligt att även linköping går om oss i framtiden. Deras trend är dålig men vår är inte särskilt mycket bättre.
Jag tycker att vår nya backtränare ger ett positivt intryck hittills. Han ser ut som någon som inte accepterar tramset vi vant oss vid i egen zon. Liknar mer en bond-skurk än en coach. Gillar även dessa citat från VF:
”Nu finns en ny försvarsgeneral i Christer Olsson som ska förstärka lagets defensiv.
– Jag försvarar för att det inte ska bli mål, sen när vi vinner pucken kan vi spela med snabba omställningar. Men vi ska ge vår målvakt rätt lägen att jobba med. Spelet framför mål betyder mycket för mig, returytor, starka i sektorn framför målet.
En stark defensiv vinner mästerskap?
– Det tycker jag. En stark defensiv ger trygghet, även om du blir kvar i egen zon i långa stunder men kan jobba systematiskt och har vår struktur så behöver du aldrig vara orolig. Det gäller att hitta den tryggheten och du kan styra motståndarna åt ett håll och välja varifrån avslutet ska komma. Det är lättare sagt än gjort, men jag tror att alla lag med en stark defensiv har en bra möjlighet.”