Sjukt besviken och just nu är jag bara förbannad och alldeles förjävla less på allt som har med hockey att göra.
Efter att ha läst "intervjun" med Wallin i VF som baseras på podden (som jag varken har ork eller lust att lyssna på just nu) känner jag inte heller ett dugg framtidstro vad gäller kommande säsongs backsida.
Han konstaterar att Tornberg blir kvar samt att Fransén och Wikman är två av 8 backar. Det innebär att man har 6 backar på kontrakt (7 om man räknar med Groleau som eventuellt inte blir kvar).
Samtidigt pratar han om att "minst en spetsback ska in" men att spets inte nödvändigtvis behöver innebära en offensiv back som gör en massa poäng och bla bla bla... (Och nej, det betyder det förstås inte men vi behöver spets åt båda håll.)
Det låter med andra ord ungefär som det låtit i flera år där han tycks ha varit mäkta nöjd med sitt backbygge - till skillnad från, well, väldigt många andra - och då inte bara från oss "okunniga" supportrar utan även ungefär samtliga landets experter som haft samma syn som oss.
Det ska jävlar i mig bli intressant att se vad det landar i för efter sju sorger, åtta besvikelser och en hel evighet av bedrövelse kommer jag inte vara nöjd med några jäkla medelmåttor eller "kan ta steg"-backar. Som det ser ut här och nu kommer vår "breda backsida" vara just så tunn på djupet som den varit ända sedan Virtanen - och ironiskt nog Lennström - försvann. Jippie.
Atm vill jag mest be hockeyintresset att dra åt helvete. Kan heller inte komma ifrån att det mycket väl kan ha skitit sig från "vårt" håll också. Låter såklart bra att säga att "det passade familjen bättre" med LHC men det borde han rimligen vetat när han enligt uppgift hade bestämt sig för FBK så det köper jag inte som reellt argument. Detsamma gäller om det hängt på Linkans vara eller inte vara. Där borde isåfall Wallin kunnat ge besked om de ville/inte ville behålla honom. Återigen, hade han redan "bestämt sig för FBK" så hade den frågan - om det någonsin var en fråga - isåfall fått ett svar han nöjt sig med.
Att se LHC på X hinta med en GIF med siffran 81 gör bara saken än värre. Jävla pissdag.
EDIT: Och nu bekräftat. kräks