Casper Utöver CHL-delen kan jag bara instämma.
(Jag är ju svag för konceptet CHL och gillar att se nya lag/spelare även om jag inte tycker att formatet "hittat hem" än. Däremot är det nog bra att FBK inte deltar kommande säsong utan att tränarteamet kan lägga 100% fokus på att hitta ett vägvinnande spel, ett PP och BP värt namnet, et c.)
Gällande Wallin så verkar han oerhört lättstressad när det gäller supportrars tyckande och tänkande vilket förvånar mig. Han borde rimligen, med dels sin långa spelarerfarenhet och dessutom kneg i media under flera år, kunna hantera sådant "internt" istället för att i tid och otid låta näbben glappa i media. Det blir ju lite smått ironiskt att han, enligt vad som skrivs i Media-tråden, anser att för mycket prat, osv i media tyder på "förlorarmentalitet".
Jag vet inte om det osar vinnarmentalitet att gnälla på sina egna supportrar i media heller.
Vad som hände i fallet Lennström är för mig lika oklart som vad som egentligen hände i fallet Rydahl och så länge jag inte vet varför det gick åt helvete i dessa fall tänker jag inte kasta skit på någon individ. Jag är både förbannad och besviken utav bara helvete men så länge jag inte med 100% säkerhet vet vem, om någon, jag skall rikta det mot (helt eller delvis) nöjer jag mig med att vara arg, besviken och trött på hockey i största allmänhet bara.
Precis som du säger blir det lite löjligt om man tex läser vad som skrivs på X. Självbilden hos många FBK-supportrar är inte verklighetsförankrad idag. Tiden då "guldgaranti" var ett sätt att kunna locka spelare är över och vad man rent hockeymässigt skall locka med numera känns lite oklart.
Hade jag varit LHC-supporter (gud förbjude!) hade jag bara konstaterat att här och nu har "vi" (läs LHC) en mer spännande backsida än FBK OCH vi snodde ert drömnamn rakt framför nosen på er. "Så pilutta er liksom!"
Atm är mitt hopp, min framtidstro och lite allt möjligt nere och krälar bland snäckorna på havets botten men det lär väl bli bättre framgent. Tröstar mig med att PP, BP, målvaktsspel och försvarsspel iaf omöjligen kan bli sämre än det varit - så det är ju alltid något att glädjas åt/trösta sig med.