thunderstorm Haha, du är i högform just nu, hinner nästan inte med i alla inlägg. 
Du har rätt i mycket som du skriver, men det jag frågar mig är vad du tycker Walle ska säga? Skulle han sagt innan förra säsongen att "den här backsidan är ju inget vidare, men vi kör ändå"? Det gynnar ju verkligen ingen förutom att han hade haft rätt i förväg och då hade han fått ännu mer skit för att han inte värvade bättre backar. Självklart trodde han på laget han satt ihop, annars vore han ju både inkompetent (värvar nåt han inte tror på bara för att) och korkad, vilket jag hävdar att han inte är nåt av dem. Det är väl rätt tydligt att han ser behoven av att stärka backsidan, han säger ju det också att mest pengar lagts åt sidan för att stärka backsidan. Att man gick för Teddan visar väl också att man är beredda på att det kommer att kosta. Sen tror jag som många andra här att det i slutändan kan vara bra att det blev som det blev.
Han skulle såklart aldrig gå ut och säga "vi vill ha in två toppbackar", för om det inte händer eller om backarna som värvas inte kategoriseras som toppbackar (vad nu det är exakt) så får han skit för det. Istället säger han att åtminstone en toppback ska in, och anledningen till att han säger det är säkerligen att han vill ha in två och att Groleau spelar nån annanstans i höst. Men det kan han ju inte säga i det här läget. Jag ser också mycket hellre att man inte pratar så mycket utan jobbar på, han har inte jättemycket att vinna på att prata mer om detaljer förutom att lugna fansen i några veckor just nu. Det verkar han inte jättefokuserad på, även om jag håller med om att han lät pressad och lite stressad i VF intervjun. Intressant var också att Walle sa att Nyström kanske fått bära Groleau en hel del under förra säsongen, jag kände nog att det var tvärtom rätt ofta. Eller att båda var svaga.
Vad gäller vad vi behöver så tycker jag nog att vi har en rätt solid defensiv backsida med AOM, Nygren och Tornberg (i gammalt slag) med Wikman som bubblare. Det som saknas är en offensiv back utöver Bergkvist (och Fransén om han får spela), kanske en mer allroundback också, tänk Schmiemann fast bättre. Om vi sen har en backtränare som ställer krav och jobbar mer aktivt med backarna (sorry, Totto) så tror jag det kan se väldigt annorlunda ut.
Återigen, det är upp till bevis för Walle nu, tränarsidan och målvakterna är jag väldigt nöjd med. Nu återstår att se vad som händer på backsidan och de sista forwardsplatserna, t.ex. förstacenterrollen. Men där får vi nog ha lite tålamod nu, först ska VM spelas och AHL/NHL måste komma längre för att det ska sållas ut vem som överhuvudtaget är aktuell. Utöver Teddan var det väl Borgman (han som tycker att Jönköping är en storstad) som har signats som kunde varit intressant för oss hittils. Vi hade ju kunnat signa backen som Örebro signade och som inte kommer spela en minut där, då hade det varit livat här igen.
Jag sitter lugn i båten (också för att det inte tjänar nåt till att reta upp sig över en situation som inte existerar än), realiteten är sån att vi nog inte sätter laget i maj. Däremot ska vi fortfarande utvärdera den trupp som i slutändan dyker upp i Strömstad och då är jag beredd att säga mer om hur nöjd jag är med vår silly.