Sampe Jag håller med om att vi har större behov av en stark defensiv, men samtidigt ser jag svagheter i offensiva backsidan också.
Bergkvist är för mig Nr. 1 offensivt och ska spela i första PP.
Sen kan jag tänka mig, men jag hoppas att det kanske inte blir så, att man ser Nygga i PP också. Det gick ju inget vidare förra säsongen heller, passningarna var ofta svaga även om de var enkla osv.
AOM är väl inte helt ovän med pucken men att säga att han är en offensiv kraft är nog att ta i. Groleau lär försvinna och Tornet ska inte spela offensivt.
Då får jag nog säga att Fransén är Nr. 2 offensivt just nu, åtminstone i en PP situation. Det känns lite vanskligt och funkar nog bara om man kör två backar i andra PP t.ex., så att nån kan täcka lite bakåt om Fransén tar för stora risker. Roos kanske kan ta den ensamma PP-platsen annars, jag är osäker hur pass offensiv han är, men kanske.
Så kanske skulle vi fortfarande behöva en Teddan-typ, en defensivt kapabel back som även kan spela bra offensivt. Om nu inte Roos tar den rollen. Vi blir ju också väldigt sårbara om vi i princip bara har en offensivt kapabel back i Bergkvist. Blir han skadad ser vi trubbiga ut.