rurik Väldigt rimlig synpunkt. Det finns saker att kritisera Wallin för, absolut. Likväl var Färjestad ett topptippat lag inför föregående säsong och det borde man ju inte varit om lagbygget var så uselt som vissa vill göra gällande. Det föll dock på en för svag back- och målvaktssida vilket var de uppenbara svagheterna redan inför säsongen. Och då blir kritiken väldigt rättmätig och förståelig, framförallt med tanke på oförmågan att lösa dessa delar under säsong. Finns många lager i det hela, men Mitell fick verkligen inte ut max av laget heller. Mycket märkligt coachande osv också.
Med det sagt så är detta rimligen Wallins sista chans. Skulle det bli samma sak igen så måste man ju rycka pluggen till slut. Wallin ska ha kritik, men jag vettefan om det hade spelat så stor roll om det varit någon annan än Wallin på positionen. De klubbar som haft framgång över tid i SHL är de som haft kontinuitet på ledande positioner. Typ Växjö, Skellefteå, Frölunda. Undantaget är väl Luleå där Fröberg vann sitt första år nu, men där Bulan står för kontinuiteten.
Jag vet inte om jag förordar HV-varianten att rensa och plocka in nytt gång på gång heller. Det förefaller inte vara mer vinnande än kontinuitet.