Jimbo Jag förstår vad du menar, samtidigt som jag tycker nivån på kritiken är lite orimlig. Att också dra lokalmedia över samma kam som anställda hos FBK känns lite fel då de inte är just anställda (även om det ibland låter så och det kanske är ett mål för vissa journalister). Sen kan jag förstå att det är en svår balansgång för lokalmedia att ha tillräckligt bra förhållande med företrädare för FBK och samtidigt vara kritiska, det har de själva sagt till mig vid tillfälle. I ett allt skitnödigare samhälle finns det också mindre och mindre plats för en Mårtensson som alla vet kommer att ställa obekväma (och ibland helt irrelevanta) frågor.
Sen kan det ju vara så att andra upplevt nåt personligen med t.ex. Walle som jag inte har, som kan bidra till frustrationen. Håller med om att han i den långa intervjun med vf upplevdes som stressad och defensiv vilket jag tyckte kändes sådär. Frågan är om inte vinnarskallen i honom gör att han har svårt att hantera kritik, han är ändå i grunden hockeyspelare och frustrationen kanske skiner igenom ibland t.ex. som i det här fallet, kort efter att han fått nej från Teddan. Samtidigt är jag fortfarande frågande till hur sugna alla i föreningen var på att få in honom, det kändes lite pliktskyldigt på nåt vis.
Men jag skulle vilja ställa en motfråga. Vad exakt är det ni skulle vilja att Walle delar med sig av? Utan att riskera 1. att supportrar lägger sig i eller eldar upp stämningen mot värvningar som inte ens hänt än eller 2. att det påverkar hans arbete med att värva negativt då han spelar ut sina kort gentemot andra som också letar spelare.
Sen är väl också frågan hur lättstötta vi supportrar blivit, och om man måste ta åt sig när vissa supportrars kritik kritiseras tillbaka. Jag blir inte stött när man går ut och kritiserar vissa fans som beter sig på ett tveksamt eller olagligt sätt, inte heller tog jag åt mig alls av det Walle sa, för jag vet att jag inte är ett fan som tänker så som han beskriver. Men jag vet också att det finns fans som är precis så. Om man som Walle går ut och säger att folk tror att alla vill spela för FBK och att folk tror att hans jobb är så enkelt (för att förenkla det jag tog med mig av den meningen han sa), betyder det att man idiotförklarar alla fans helt plötsligt? Han visade en av sina svagheter i det momentet skulle jag säga och jag blev lite förvånad av det, men ska vi förvänta oss att han bara tar kritik från fans (som kan vara i orimliga former, vi vet rätt lite om vad han har i sina inboxar) och inte biter tillbaka lite ibland? Det visar ju ändå att det är en människa som sitter där på nåt vis, en människa som kanske vid just det tillfället var väldigt besviken att hans stora backvärvning plötsligt stack till en stad utan hockeykultur.