Zino
Inte fan skulle man kastat en av våra två största genom alla tider under bussen. Hur kan du vara tvärsäker på att vi skulle kvalat nedåt med Jönsson men slipper den risken med nån jävla kanadick som aldrig vunnit nåt av värde och dessutom fick sparken från den lilla pissklubben rögle?
Jag ska inte lägga ord i din mun men svaret är att du, eller jag, omöjligt kan veta och heller aldrig kommer få facit.
Jag anser att klubben begår det ena felet efter det andra i en nedåtgående och växande spiral och är chockad över hur fruktansvärt dåligt saker och ting sköts. Om det krävdes en förändring borde man börjat med att sparka Karlberg eller Olsson och lyft in någon annan. Nästa steg borde varit att sparka överbetalda och bortskämda spelare.
Läste om nån snorunge som gör lumpen. Han gnällde om att han gått ned i vikt och blev ”bestraffad” genom att göra jägarvila. Jag tänkte direkt på spelarna i FBK. Inget eget ansvar, allt är andras fel, anser att alla är emot dom, att dom minsann vet allt och kan allt och beter sig allmänt som bortskämda femåringar som ligger på golvet på ica och skriker för att dom inte får godis.
Jag var tidigt inne på att något är allvarligt fel i klubben. Det ligger en hel kennel begravd. Expressens artikel är säker inte överensstämmande med verkligheten till 100% men jag tror att delar av den mycket väl kan vara korrekt. Det ger mig ännu mer vatten på min kvarn. Om, stort om, FBK kastat ut Jönsson pga värdelösa skitmänniskor på isen och i båset och det pågår nån jävla maktkamp i bästa Dallas-stil så måste det göras rent hus. Samtliga, från styrelse till alla i den sportsliga ledningen och många runtomkring, ska avgå med omedelbar verkan. Om det finns en läcka ska individen stämmas på allt den äger och har.
Walle har fått skit, Jönsson ännu mer och det har sagts och skrivits det ena och det andra om nästan alla i föreningen. Jag tycker att spelarna ska ha den största skopa ovett som nånsin delats ut. Finns det ett uns sanning i att dom gjort myteri och lierat sig med onda krafter som vill skada min klubb ska dom skickas till straffläger i Sibirien på livstid. Syltryggar.
Är det bara jag som förstår omfattningen av vad som hänt och vad som pågår? FBK kommer aldrig mer framstå på samma sätt som vi gjorde före den här helvetescirkusen. Vi har offrat klubbens själ och identitet. För vad? En möjlighet att ta oss till slutspel? Jävligt ovärt enligt mig.