”Under inledningen av säsongen öste Färjestad in mål, men den effektiviteten har vi inte sett på slutet.
– Det har varit mer missar de sista veckorna. Men det går upp och ner under en säsong och det blir bra med ett landslagsbreak nu. Att vila skallar och ben för att komma med ett nytt fokus inför slutfasen av säsongen.
Mitell vill inte namnge några spelare, men det finns lite skavanker i laget.
– Men det gör det i alla lag. Det kan vara en axel, en fot och så vidare och så är det som sagt för alla lag. Men jag tror att det är många som kommer att må extra bra av breaket. Som har mer behov av vila än andra, vi får ladda om batterierna.”
Från nwt.
Hur kan inte en följdfråga då vara varför man spelar visar spelare ändå? Det är Modo vi möter, bottenlag som inte konkurrerar om några platser med oss. Vi ligger lite i ingenmansland som tvåa.
So what om vi skulle bli trea OM det är pga vi vilat vissa spelare lite längre, att vissa fått träna hårdare i perioder för att man ska vara i så bra skick som möjligt inför kommande slutspel?!
Varför spelar man Tomasek i dag som haft skadeproblem och saknar formen, dessutom känning igår som gjorde att han inte tränade.
Lodin som tydligt inte var helt hundra i dag spelar ändå, varför?!
Jag kan verkligen inte förstå och här måste jag ge en stor skopa skit till vårat coachingteam.