Ny match, nya möjligheter. Blir det Anders Lindbäck som vaktar kassen från start.
Färjestad-Växjö (2025-02-13 kl.19:00)
Måste det ju nästan bli - Clara såg svajig ut hela matchen
Är det våran 1a och 2a målvakt 25/26 som står i varsitt mål i dag ?
Lagacé i kassen och Lindbäck på bänken.
Kvällens laguppställning.
MÅLVAKTER
33 Max Lagacé (42 Lindbäck)
BACKAR
73 Ollas Mattsson - 32 Nygren
75 Groleau - 26 Nyström
7 Bergkvist - 72 Solberg
57 Vass
FORWARDS
98 Studenič - 13 Kellman - 29 Steen
11 Nygård - 71 Lodin - 22 Åslund
92 Forsell - 20 Westfält - 34 Lindqvist
28 Alba - 23 Eklind - 14 Björklund
16 Ljungkrantz
Väldigt tveksam till det målvaktsbeslutet. Om man nu tar in nån, så borde man försöka få igång honom också. Eller ska vi kasta in honom i kvartsfinalen när Lagacé gått sönder igen?
Var hamnar Clara i detta?
HAL9000 inte omöjligt att han blir utlånad alt. går till en annan klubb
Zino Håller med. Varför inte låta honom vila en match till om han varit skadad, och ge Lindbäck chansen en hel match. Mycket märkligt beslut i min bok.
Mandrake hade ju varit perfekt att testa honom idag - höll nollan i en period och få debutera från start på hemmaplan...men nej, det är ju såklart alldeles för vågat
Tror man vill testa så Lagace håller , för han är tänkt att stå CHL finalen. Så han behöver en match men ändå lite vila ! Sedan tar Lindbäck över rodret och styr oss i kurrs mot nr 11🥳
Lindbäck är värvad som trea men efter senaste matchen och dagens uppställning får man anta att han numera är tvåa. Lagacé är våran etta och man måste anta att han är helt klar för spel, eftersom att han spelas idag. Nu måste Lagacé prestera för att hålla Lindbäck bakom sig, gör han inte det så kommer Lindbäck förhoppningsvis ta den chansen när den kommer.
Då kan alla inblandade sedan köpa varför det blivit som det blivit. Tycker det är helt rätt väg att gå rent hobbypsykologiskt, även om jag också tycker det skulle vara kul att se Lindbäck från start idag.
Lär gå på sex backar vilket jag tycker är intressant. Även bra att Tompa äntligen får vila, förutsatt att han inte är allvarligt skadad förstås. Läste ett uttalande från Mitell som sa att Tomasek vill spela. Fullt förståeligt att han vill men ibland får man tänka på lagets bästa i det längre perspektivet.
Lodin får chansen att glänsa i en omgivning som alltid gör kedjekamraterna bättre.
Idag vill jag gärna se att offensiven fungerar. Ska vi ha nån chans lär vi inte kunna hoppas på spelet i egen zon eller på Lagacé.
Hoppas detta är sista gången vi möter urtrista fakers den här säsongen. Dels av den givna anledningen att dom skapar noll känslor förutom avsky för deras destruktiva spel, men även för att jag gärna slipper dom i ett ev slutspel.
Enligt växjö forum ställer dom en junior i målet idag
Coolwalker En Österrikisk 2005:a
Jag skulle kunna stå i fakers och göra ett ok jobb med deras försvar. Minst sagt strukturerat.
Berka intervjuas innan match. Han framstår som en klok 35-åring med 20 års erfarenhet av shl. Verkar vara en sympatisk herre. Önskar honom all framgång.