Mandrake Mitell säger till VF att Lindbäck kommer få chansen framöver, men att det var för tidigt igår då han inte tränat med ett lag på hela säsongen och att det inte vore rättvist mot honom. Nåja, han ser väl mer än jag gör så det kan väl vara rätt. Han säger också att Lagacé är etta men att det är resultatbaserat vem som står framöver. Han säger också att man inte ska se Lindbäck som en frälsare, det vore inte schysst mot honom.
Summan är att Mitell hållet korten nära kroppen som vanligt, men känslan är väl att man inte heller är så säker på att Lagacé blir förstavalet i längden trots allt.
Vad gäller Ekberg så förstår jag vad han menar, men det här är ju komedi, speciellt jämförelsen med Furch:
"Hela vintern har jag lyft fram samma argument kring Lagacé. Han är en målvakt det går att vinna SM-guld med – inte vinna SM-guld tack vare.
Han är en Daniel Henriksson snarare än en Boris Rousson.
Han är en Dominik Furch – som faktiskt svajade ganska mycket på vägen mot guld – snarare än en Alexander Salák.
Han är en bra målvakt. Men ingen matchvinnarmålvakt."
Sorry, men även om Furch svajade i början så är han fanimej en matchvinnarmålvakt. Såg han ens slutspelet när vi tog guld? Och har han sett senaste två säsongerna?