Anders Lindbäck måste få stå några matchen innan slutspelet börjar. En bra början är att han får stå mot Skellefteå.

Det är sannerligen dags för en vinst.

Saik får tillbaks en back imorrn.

https://hockeysverige.se/shl/efterlangtad-comeback-for-mans-forsfjall-otroligt-roligt/

Skönt att chl är över. Hoppas vi slipper nästa säsong. Många hoppades på att en vinst i den turneringen skulle ge laget ett välbehövligt lyft vilket är rimligt. Nu blev det ju inte så och jag funderar på om förlusten innebär motsatt effekt, dvs att vi blir ännu sämre. Det kan ju som bekant alltid bli värre. En resa över Europa och finaltorsk känns spontant inte som en ultimat uppladdning.

Jag tror spelarna är vansinnigt besvikna av förlusten men ändå så börjar de hitta farm någon kampvilja. Jag tror det kommer lossna snart frammåt men försvaret är fortfarande inte bra..

Inte såg man någon desperation de sista minuterna?

Verkar bli samma lag som mot Zürich, Lindbäck lär vakta kassen.

• Baz likes this.

Jag är lite rädd att det är upplagt för fiasko nu för Lindbäck när det nu blivit sådan snackis. Hade han fått stå efter Leksandsmatchen så hade det inte blivit något stor sak men nu är det väldigt uppsnackat och då vet man ju hur det brukar sluta… hoppas på tvärtom.

Jurgen Fiasko tror jag inte det blir, sen är det ju inte sjunde finalen vi ska spela, även om det inte blir perfekt så har vi några matcher att skruva på saker. Som tur är var Lagacé väldigt bra i Zürich, hade han varit ett såll där hade trycket på Lindbäck varit mycket större. Kanske inte hos oss fans, men hos alla i mediasverige.

1-0 , 37-25 i skott. 4 mot 6 sista 1:55
      Mål av nr 71 V.Lodin ass nr 42 A.Lindbäck

Så nu behöver ni inte se matchen ;)

Ja, efter fem raka förluster får det väl vara nog nu? Är så trött på att gå å lägga mej irriterad :D

MÅLVAKTER
        42 Anders Lindbäck (33 Lagacé)

BACKAR
        73 Ollas Mattsson - 32 Nygren
        75 Groleau - 26 Nyström
        7 Bergkvist - 52 Tornberg
        72 Solberg

FORWARDS
        98 Studenic - 13 Kellman - 29 Steen
        71 Lodin - 96 Tomasek - 34 Lindqvist
        11 Nygård - 59 Johansson - 92 Forsell
        23 Eklind - 20 Westfält - 22 Åslund
        14 Björklund

Äntligen får vi se Lindbäck lite mer.

Linkan har blivit befordrad, det har han tjänat ihop. ;) Nämen, rätt intressanta kedjor faktiskt. Tror Eklind - Westfält - Åslund kan bli jobbiga. Eklind var bra i tisdags också.

Zino tycker också det även om jag inte blev så frälst av Lodin-Tomasek-Linkan, hade nog hellre gett Åsa en chans där även om han inte rosat marknaden på sistone.

JimmyR Linkan, Forsell och Åsa har alla varit svala senaste tiden, typ hela högerforwardssidan... Vi får hoppas nån eller några kommer igång snart.

Zino hade på ett sätt varit spännande med Alba-Westfält-Eklind där forwards bara ska smälla på.

Jag hoppas jag har så fel man kan ha, men hade jag tvingats betta 100 kr på att Lindbäck gör en plattmatch eller en kanonmatch så hade jag satt stålarna på det första alternativet.

”Äntligen får vi se Lindbäck” Hade nog hamnat i chocktillstånd om nån sagt till mig för några månader sen att det skulle skrivas här inne 😂

Dags för revansch mot SAIK men då krävs nog bättre målvaktsspel än senaste hemma mot SAIK.