Nu är det dags att komma upp på vinnarspåret igen.

Tidigare resultat mot. Örebro denna säsong.
09.01.25 Örebro HK-Färjestad BK 2-4
16.11.24 Färjestad BK-Örebro HK 2-3
12.10.24 Örebro HK-Färjestad BK 3-2

Tichonov Nu är det dags att komma upp på vinnarspåret igen.

Ja det hade ju varit ett sätt att bli på bättre humör ;)

Jag tycker att vi byter taktik och inte ger bort två mål första tio på helt obscena indianare. Vad tror ni, kan det funka bättre?

Stor nervositet idag. Åker från Västerås för första matchen på plats på många år.
Har bjudit dit farsan som fyller 60 och så blir det min 2.5 åriga sons första match.

Det är bara att hålla alla tummar för att det vänder nu!

De går alldri.

• Baz likes this.

Jag tror vi tar den här matchen, jag hoppas Lindbäck får fortsätta så vi får lite mer svar där. 4-2.

Vem vaktar tror ni?

Jag tror lagacey är tillbaka men vill gärna se Lindbäck igen! Tror inte han var nöjd med förra insatsen.

Vill också se mer avslut mot Örebros mål. Färjestad skjuter alldeles för lite, de behöver inte försöka hitta perfekta pass och försök till genombrott som fångas upp. Mer skott från alla vinklar, så bra och skickliga är dem att de skulle vara först på flertalet returer..
Det har sett ut så att när de börjat slänga in puckar mot mål har de varit på gång. Ofta i tredje perioden och underläge, men man ser att det blir vägvinnande för dem. Mer sånt från start!

Herregud inte Lindbäck igen! Allt hänger på Lagacé, det är uppenbart.

• Edited

Varia Så vi ger en målvakt 4 perioder bara? En som bara spelat 4 matcher för ett halvår sen?

Vi behöver två målvakter igång, annars är vi körda om Lagacé går sönder.

Lindbäck kommer att få stå ett par matcher till, men viktigast just nu är att få igång Legace, som alltid är som sämst efter ett uppehåll. Hela slutspelet hänger på att han är hel och spelar på sin toppnivå.

Jag ser så ofantligt mycket mer potential i Lindbäck än Lagacé, han ger intryck av ett helt annat lugn, är tät mot stolparna samt har en kommunikation med backarna och visar var han vill ha dem. Låt honom stå och bygga ett samspel med backarna säger jag. Det skulle vara så ofantligt mycket mer värt än att få igång Lagacé, det skulle ändå som vi sett hela säsongen inte resultera i ett säkrare försvarsspel.

Jag tror på ytterligare en förlust idag. Tror dock FBK kommer försöka köra järnet, men det hjälper inte om kvaliteten inte finns där.

Alltså, alla kunde väl se hur kass Lindbäck var i torsdags? Utöver att han frispelade en motståndare till 0-1 efter bara några minuter.

Hur många matcher ska vi kasta bort på en föredetting som inte har varit bra sen typ Covid? Ska han spela sig i form rätt ner på Play in-plats?

Ärligt talat, han lär inte vara bättre än så här och det finns en anledning till att han inte ens kunde hålla fast i ett jobb i den Österrikiska ligan i år. Måns Goos från J20 borde fått chansen istället.

Nej, det är ride or die med Lagacé som gäller nu i min bok. Går han sönder får vi hoppas på nån av våra tredjekeeprar i Allsvenskan.

Varia nej jag kunde inte se det, men det är väll tjusningen med att alla tycker olika. Visst han hade ingen toppmatch men det såg betydligt mycket bättre ut än när Lagacé inte har en toppmatch. Jag säger inte att han är frälsaren men jag tycker definitivt han förtjänar mer matcher för att få en full värdering av honom.

Har tyvärr inga förhoppningar alls på Lindbäck, finns väl en anledning till att han harva i Österrike och inte ens platsa där under 1,5 år…