Kan Max hålla denna nivån nu?

Tycker Captain sätter tonen lite grann i kämpar glöd å insats. Fint att de tackar. Att ena fans å lag nu är nog viktigt. Tillsammans framåt!

Wow! Vackert ändå att de ligger kvar så länge med det… bra redemption TV4. Jag väljer att tro på det istället för att de väntar på en FBK-spelarintervju. 😏

Sitter fan och bölar här hemma. Niklas har varit ett konstant inslag under den tiden jag växte upp med Färjestad. Spelar ingen roll om det var vinst eller förlust, han var alltid där. Tack för allt, Niklas!

Ja, det började otroligt dåligt men vilken grym tredjeperre de gör! Löneförhöjning till den som spetsade sportdrycken med raketbränsle. Också väldigt kul att de blir belönade för det bra spelet i tredje.

Väldigt fin avtackning av Niklas också, kommer sakna honom som klackledare, han har varit 100% klass.

Förlåt om jag är negativ men... Med tanke på Kellmans intervju.

Att vi gjorde ett bra försvarspel idag är väl lite å ta i eller? Vi kunde haft typ 4:a i baken i första. Efter det är det ju vårt anfallsspel å forcheck som vinner matchen, tycker inte de har några chanser eller zontid.

Men i första. när de hade zontid å chanser, då var det ju hönsgård galore. Max räddade en hel del å lite flyt att vi inte ligger under med minst 2 mål.

• Edited

Ixus92 Ja, det beror väl på om man menar att försvarsspelet börjar så fort man tappar pucken så var det väl bra försvarsspel i mittzon framför allt som grundlade den grymma tredjeperren, men håller helt med dig om att spelet i egen zon var ja, det finns förbättringspotential om man säger så...

Och i första spelade vi inte bra försvarsspel i någon zon

Så otroligt skönt. Viktigast var vinst i dag. Syns så väl att man saknar självförtroendet och frånsett typ halva första är det en bra match. Steens kedja gör sin bästa match på länge. Även om pucken studsar för Lodin tycker jag han försöker, bra backcheck och smäller på. Linus bra! Fortsätt med Solberg, bra fysiskt spel idag också. Lagace bra!

Skönt också att Växjö och saik förlorar, blir ett litet större andrum ned till sjätteplatsen.

Varia Precis så. Absolut att vår forcheck och delvis mittzonsförsvar var bra. Men samtidig är Örebro riktigt dåliga på å ta sig till anfallszon i 2:a å 3:e.

"Jämn liga, alla lag är bra" osv. Visst. Men det var inte det hårdaste motståndet i SHL ikväll och vi kunde haft typ 1-3 eller 1-4 i röven i första.

Jaja jag ska inte sura :) Forza!

95,65% på Lagacé igår. Det är godkänt.

I första perioden är det han som håller oss kvar. Fullkomligt bedrövlig period där vi förlorar alla närkamper, tappar puckar i mittzon, tappar puckar i offensiv zon, kan inte slå en passning rätt från egen zon. Men tack vare en trygg och stabil målvakt hittar vi in i matchen. Uppryckning i andra, och sista perioden är riktigt bra från vår sida.

selakefo

Lite uppdatering på detta.
Jag måste ösa beröm över publiken i hela arenan, ståplats i synnerhet och avtackningen spelarna bjuder på speciellt.

Far var nöjd med vinsten och grabben är helt såld i Ture Varg. Så nog har klubben fått en ny supporter nu.

Angående spelet så tyckte jag mig se Linus, Steen och AOM klev fram i det fysiska spelet och vann många viktiga 50/50 puckar.
Bland det jag tänker mest på är när Linus täcker puck liggandes i BP i offensiv zon och dödar tid

Write a Reply...