Otroligt jobbig match, nästan lite nervös. Torsk och vi är tillbaka på ruta noll. Så otroligt betydelsefullt att vi vinner. Malmö har alltid varit en lurig motståndare. Hur ofta har Lagacé gjort två bra matcher i rad?

Skulle vilja flytta upp Forsell på Björkas plats och Alba in i fjärde. Alba måste få istid nu, tror han skulle kunna bli viktig i slutspelet.

Torsk ikväll samtidigt som Timrå vinner så har vi samma poäng.

Äntligen Schmiemann! Är hans spel ens hälften så glänsande som hans onaturligt släta hy blir det succé

Kul att se Quinn idag. Har liksom ingen aning om vad det är för spelare. Borde kanske inte ha så höga förväntningar men samtidigt har ju Wallin, Wilderoth och Hansen värvat honom för att göra laget bättre.

Sjo87 Jag förväntar mig en lite bättre version av Groleau (inte så svårt just nu, jag vet) men han får väl ett par matcher på sig att komma in i sakerna. Jag hoppas han är rejäl i egen zon.

Lindbäck i kassen.

Spännande de idag. Hittills tre segrar mot Malmö. Talar för förlust i fjärde matchen!
    Kul att se Lindbäck i mål, kul med nye backen, Tomas Ek kommer kanske igång idag,
    Bra 2 och 3 period mot Örebro.

Gasa nu i 60 min, blodsmak i munnen efter!

Färjestad har som bekant problem med lag som pressar hårt på puckföraren och Malmö brukar ha det det spelidé. I senaste matchen så slutade Örebro stressa hårt efter typ halva första perioden och då fick vi en betydligt enklare resa.

Åsa 0-1 efter knappt fyra min. Bra avslut. Studspuck som turligt landade framför Kils stolthet.

Spelet i egen zon framstår som rörigt och vi har svårt att komma kontrollerat genom mittzonen. Back har tagit burskydd vid flera tillfällen utan möjlighet att hitta pass vilket kan bero på dålig timing. Ser dock ganska påkopplat ut.

Jösses, Studde.

Jag kikade närmare på den underliggande statistiken tidigare och Studenic leder den interna leenden/60-ligan med råge.

Vilken jävla backhand han har.

Härligt Tomas Ek.

Igen, kämpa nu och håll tätt! Sluta inte gasa

Marre med drömmål! Ruskigt vackert när han tar pucken vid mittlinjen och åker igenom alla Malmös spelare för att avsluta med en backhand som bara den är värd en förtjänstmedalj.

Malmös keeper kanske borde tagit den pucken vid an närmare anblick men oavsett gör Marre en ty fint mål.

Störs Forsell av nån skada? Han ser Björka-långsam ut och hemjobbet nyss lämnar mycket att önska.

Inte behövts många i gripande av Lindbäck. Men 2 luriga skott.
          Kämpa på Lindbäck

Quinn ser faktiskt riktigt pigg ut, säkert en del adrenalin i kroppen så man kan ju inte dra några växlar än men kul med en aktiv back, defensiv back.

Vi släppte onekligen gaspedalen efter 0-2. Malmö lär snart reducera.