Ingen Tompa sista fem, ingen Studde sista två. Oroväckande eller taktiskt genidrag?

Känns som ett rån. Ska bli kul att se xG-siffrorna.

Resultat fint som snus, trycker in en General på det 👍. Skönt för Lodda och säkert Jocke med.

Fan vilken läskig tabell, vinna eller bli tvåa är ingen garanti för bekvämare kvart

Tjavon

Studenics defensiva siffror är inte fantastiska, de kör nog hellre Jocke när matchen ska stängas för att få både fart och defensiv.

Jag vet inte om jag såg en annan match idag, men jag tycker Groleau gjorde en rätt bra match för omväxlings skull. Lindbäck bra i målet, kanske borde tagit 2an. Grymt skönt för Lodin att få göra mål.

Bedrövlig förstaperiod, som tur är fick Timrå inte utdelning, annars hade det blivit tungt. Nu fick vi på nåt sätt med oss 3 poäng.

Spännande slutkläm på grundserien nu. Vi testas mot topplag, det är bra.

Zino jag tycker inte Groleau var dålig i dag men inte heller speciellt bra, då syns Solberg mer och jag tycker han bör spela på sex backar.

JimmyR Jag reagerade på ett antal bra ingripanden i egen zon och ingen direkt blunder idag. Men jag håller absolut med om att Stian borde få spela. Jag tycker han varit väldigt stabil senaste månaderna och det har känts som ett trött beslut att ideligen spela honom som sjunde. Sen får han ju en del speltid ändå, har inte kollat statistiken men det känns som sjundebacken får en del speltid trots allt. Idag tycker jag nog Axel var svagast trots den fina assisten.

Om man ska prata backar tycker jag Nyström har allt för stor cred. Är allt som oftast mellan svag - ok i egen zon. Aldrig någon riktigt bra ingripande.

Har fått en del assister i offensiv zon. Nått skott här och där och typ 2000 snurrfinter som inte resulterar i något alls.

Om Grolle å Solberg spelar som ikväll så får nog Nyström kliva ner i istid.

Vet att det aaaaaldrig kommer att hända. Ska man spela på prestation ska ju varken Forsell eller Björka spela en minut till (speciellt efter dagens första 20...)

Mitell å Co rullar på. Samma kedjor. Samma spelare. Oavsett hur man spelar har man fribiljett till samma plats bästa byte, nästa perre å nästa match.

Jorel Jinx fungerar som magi ibland. Vem vet, det kanske lästes upp i omklädningsrummet under periodpausen. I vart fall var det två olika grönvita lag vi fick se igår. Tack Lindbäck för att vi fick chansen att vinna matchen.

Trevlig söndag på er!

Write a Reply...