Sista matchen i grundserien.
Tidigare möten mot Brynäs under säsongen.
1/10 Färjestad-Brynäs 2-1 efter övertid
19/12 Brynäs-Färjestad 2-1 efter övertid
25/1 Färjestad-Brynäs 1-3
Sista matchen i grundserien.
Tidigare möten mot Brynäs under säsongen.
1/10 Färjestad-Brynäs 2-1 efter övertid
19/12 Brynäs-Färjestad 2-1 efter övertid
25/1 Färjestad-Brynäs 1-3
In med Amanda Rampado i kassen.
Läge att låta några vila som får träna skiten ur sig eller köra på och hoppas på någon slags vändning?
Är det för mycket begärt att testa lite nya kedjor?
Om Leksand slår Frölunda har vi tredjeplatsen att spela för. Nog ändå värt att gå för en trepoängare och lite skön energi in i gruppen jämfört med att vila gubbar inför kvarten.
Mot Brynäs är det genrep. Där ska laget uppträda som att det är kvartsfinal 1 tycker jag. Göra så många saker som möjligt på rätt sätt. Täcka skott, gå på kropp, backchecka, in framför mål mm. Efter denna matchen är det ändå 9 dagar till kvartsfinal 1.
Sjo87 Håller med i sak. Samtidigt vill man ju inte riskera skador i en match som förmodligen inte gäller nånting i princip.
Jag är tudelad. Jag önskar ju såklart att man visar upp det man kan och kör över Brynäs. Brynäs har ju absolut ingenting att spela för, så tror inte matchen är en värdemätare på något sätt.
Mandrake I FBKs fall, med näst sämst antal inspelade poäng av alla 14 lag sista 15 matcherna, så behöver de nog samla på sig positiva erfarenheter för att få något självförtroende som lag inför kvarten. Det är ju det som de borde ha gjort i några matcher nu, men har snarare skapat fler frågetecken än utropstecken. Rollspelandet måste börja. Precis som Folin i Frölunda växlat upp, behöver FBKs spelare börja göra det dom ska vara bäst på. Vem ska Groleau vara i slutspelet? Vem ska Björka vara? Nygård, Linus, Åslund? Att Folin smäller på i varje läge visar ju inte minst sina medspelare att han är redo. Att honom kan alla lita på till 100%. Nu jävlar vankas det slutspel! Dom signalerna måste FBKs spelare också börja sända till varandra om alla ska dra åt samma håll. Nu ser det mer ut som kvartsfinal 1 och 2 mot Rögle förra året. Och jag tar faktiskt hellre att nån blir skadad i ett skott-täck, med signalerna det sänder, än att någon inte blir skadad för att dom inte täcker skott.
Sjo87 Ja det vore ju något. Och hoppet är ju det sista som överger en säger man ju. Jag kanske är väl uppgiven och pessimistisk just nu. Men jag har extremt svårt att se att man kommer kunna växla upp, och ändra sig själv och laget så mycket som behövs.
Jag ser ärligt talat inte vilket lag vi ska kunna slå ut i kvartsfinal just nu. Att ta SM-guld känns lika avlägset som att vara ensam vinnare på Eurojackpot i dagsläget.
Jag hoppas såklart jag har fel. Jag vill att jag ska ha fel. Men….
Mitell verkar vara kvar. Åh herregud vad slätstruket allt är. Jag har tappat stor del av intresset för Färjestad efter denna sjuka säsong.
Pansarpung Ryker man i kvarten håller jag med dig. Men där är vi ännu inte. Jag hoppas att uppehållet innan kvartsfinalen ska få laget att gå samman och lösa många av de knutar som finns. Man hoppas in i det sista.
Tomasek ut på kant enligt nwt. Studenic sjuk och inte med i morgon. Ska vi gissa att Westfält spelar med Tomasek, det hände ju ändå en del gånger förra året och även mot Rögle i kvarten va?
Ok nu när vi vet att Tomasek ska spela på en kant och studenic är borta vill jag se följande:
Tomasek-Westfält-Åsa
Steen-Kellman-Lodin
Linkan-Linus-nygård
Björka-Eklind-Alba
Forsell
När studenic är tillbaka petar han Åsa som då får spela i fjärde på Albas plats.
Och hur sönderlästa vi än är kör vi samma taktik antar jag?