Tidigare möten mot HV71 under säsongen.
16/1 HV71-Färjestad 3-2
23/11 Färjestad-HV71 7-2
5/10 HV71-Färjestad 6-3
Färjestad-HV71 (2025-03-08 kl.18:00)
Bedrövligt!
- Edited
Dags för en av säsongens mest väntade förluster, eftersom:
- FBK har ALLT att spela för (tabellplacering, formtoppning, bevisa sig för supportrarna på hemmaplan osv osv.)
- HV71 har inget att spela för, siktar in sig på att preppa för kvalet.
Efter förlusten kommer följande kommentar:
Mitell: Vi gjorde en riktigt bra match men fick inte riktigt till det. Vi behöver städa undan några av målen, men vi tar nya tag, det kommer fler matcher. Det är en jämn liga och vi kan inte räkna med att vinna alla matcher, speciellt inte mot så fantastiska lag som HV71.
I vanliga fall hade man sett fram emot ett fullsatt(? LA på en lördag mot en av våra stora rivaler men nu, nja..
Snälla, låt Lindbäck fortsätta i målet nu.
Ändra om kedjor!!!! Helvete vad frustrerande det är att se Lodin åka runt med Björka.
Som någon varit inne på tidigare, och det smärtar mig enorm att skriva, men både Åsa och Nygård har det väldigt kämpigt - något måste göras där.
- Edited
I dag vill jag se följande kedjor:
Nygård-Tomasek-Lodin
Steen-Kellman-studenic
Åsa-Linus-Linkan
Alba-Westfält-Eklind
Forsell
Skulle dock bli määääkta förvånad om det blir så.
Edit: vi lär få se:
Nygård-Tomasek-Åsa
Steen-Kellman-Studenic
Linkan-Linus-Lodin
Björka-Westfält-Eklind
Forsell
JimmyR Tyvärr Jimmyr
MÅLVAKTER
42 Anders Lindbäck (33 Lagacé)
BACKAR
7 Bergkvist - 73 Ollas Mattsson
75 Groleau - 26 Nyström
44 Schmiemann - 32 Nygren
72 Solberg
FORWARDS
71 Lodin - 59 Johansson - 34 Lindqvist
11 Nygård - 96 Tomasek - 22 Åslund
98 Studenic - 13 Kellman - 29 Steen
23 Eklind - 20 Westfält - 14 Björklund
92 Forsell
Är Tornberg bänkad?
- Edited
Lindbäck står, bra. Allt annat är som väntat. Undrar jag vad Stian behöver göra för att ta plats på sex backar...? Det är som att även om han inte skulle åka över pölen nästa år så skulle hans NHL-lag kunna säga att vi inte utvecklar honom tillräckligt.
Så verkar som Lindbäck kommer vara etta framöver. Bra tycker jag. Han gör laget bättre. Tror också spelare är trygga med honom även om de inte säger det.
Inga kedje förändringar. Skulle vilja se Steen med Tomasek.
GarbagePailkids Enig, tycker Lindbäck sprider ett helt annat lugn från målet än vad Lagace å Clara gjort under säsongen.
Reves exakt! Han ser och verkar lugn i målet. Täcker ytor föredömligt. Förstås inte blixtsnabb men ger ändå otroligt lugn. Har flera ggr sett honom gestikulera till utespelare var de ska placera sig. Det är rutin på hög nivå, vilket kommer hjälpa laget..
Det vänder ikväll!
Så sjukt viktigt att Lindbäck gör en bra match i dag med tanke på att Max blev utbytt senast och lär således inte bada i självförtroende.
Såg att missing people värmland har en monter i arenan idag, vilket är passande då de kan hjälpa oss att hitta vår -22 coach Mitell
Vi kan förstås inte alls bli sjua som jag svamlade om innan. Vi är ju faktiskt klara för topp 4!
GarbagePailkids Amatörmässig analys men jag tror det även gör mycket för backarna att dom vet var f*n målisen är efter en räddning. Framförallt Clara men även Lagace kan va uppe å köpa korv efter 1a räddningen vilket måste skapa total förvirring bland backarna. Försöker dom täcka för det så kommer dom istället missa markeringar.. Av det jag sett svävar sällan Lindbäck ut å hamnar helt utanför målet.
Bra start! 1-0 Lådan!