Lindbäck mer eller mindre chanslös på första två, på andra förlorar Nygren kampen framför mål och Brännström får stå i ansiktet på Lindbäck. Det är för svagt. Trean ska nog Lindbäck ha, men samtidigt ska det läget inte få uppstå. Svagt av alla på isen. Jag tror fortfarande att Lindbäck är vägen framåt i år, men misstänker att Lagacé står på tisdag.
AOM gjorde en riktigt svag match, Nygren svag i flera fysiska dueller. Bästa back för mig är nog ändå Groleau, vilket säger en hel del. Bergkvist gjorde inte heller bort sig helt. Schmiemann någorlunda.
Det är så mycket som är dåligt just nu att man bara är helt trött. Allt annat än en kort kvartsfinalserie vore en överraskning.
F.ö. tycker jag HV spelar bra, hade gärna sett oss spela deras försvarsspel. Trots att de släpper många skott, har målvakten oftast en enkel uppgift för ingen får stå framför mål.
Pucktempo och passningskvalitet är nycklarna till lösningen på våra PP-problem. Det är enda anledningen jag kan se till varför det alltid ser ut som att motståndarna har hur mycket yta och tid som helst i PP och vi är i konstant tidsnöd.
Frustrerande.