Det får se ut hur det vill men viktigast är att vi vinner den här matchen.
Säsongens möten.
20 februari: Färjestad-Skellefteå 2–5
4 januari: Skellefteå-Färjestad 0–3
7 december: Färjestad-Skellefteå 3–6
24 oktober: Skellefteå-Färjestad 6–4
Det får se ut hur det vill men viktigast är att vi vinner den här matchen.
Säsongens möten.
20 februari: Färjestad-Skellefteå 2–5
4 januari: Skellefteå-Färjestad 0–3
7 december: Färjestad-Skellefteå 3–6
24 oktober: Skellefteå-Färjestad 6–4
Tichonov Lite tvärt emot hur det varit i serien då, där FBK spelade riktig bra i de tre första matcherna och borde ha vunnit alla tre, men hittade ändå sätt att ge bort två av dessa (p g a undermåligt målvaktsspel, pissutvisningar och ett skolboksexempel på utövande av hönsgårdsdefensiv)...
Eller med andra ord: I serien bör vi av "allt att döma" ha vunnit den sammanlagda kampen i "underliggande siffror", men nu lägger vi istället (eller dessutom) fokus på de "överliggande siffrorna" (alltså den gamla hederliga, men ack så försummade: "Flest mål vinner")...
Jag är inte ens nervös. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken.
Jorel Nejdå, "skådespeleriet" var tänkt att ingå i kategorin "pissutvisningar", men visst ska man inte missbruka ordet "piss", då väl det huvudsakligen är sådant man själv orsakar. Idiotutvisningar är väl ändå bästa ordet för "egenmäktigt (och dumt) förfarande"...
Utvisningar på grund av SAIK-filmande och undermåliga domare, är nog bättre att placera i facket "skitutvisningar"...
Läste VFs genomgång av SKE inför slutspelet... det här ser ju rätt mörkt ut:
Boxplay - kommentar: På de tio senaste matcherna har Skellefteå fått 35 numerära underlägen och bara släppt in två mål, 94,29%.
Målvakter - kommentar: Senaste tio matcherna har Söderström varit SHL:s tredje bästa målvakt statistiskt med 1,54 insläppta per match och en räddningsprocent på 93,66 procent.
Usch.
Jorel Inte kul att möta ett lag som fått såna kritiska bitar på plats alltmer över längre tid, nej.
Vi får hoppas att det (sjukt onödigt) långa uppehållet får dem att ramla ner i nån slags ”fan vad bra vi är”-minisvacka så vi kan få en bra start och rätt momentum. Vi MÅSTE nypa minst en av två hemmamatcher.
Får väl trösta oss med att vi faktiskt har spelat bra mot SAIK i de flesta matcherna (men så har vi ballat ur på slutet med uselt försvarsspel och en hel del målvaktstavlor..). Så, jag tycker det känns ganska öppet och spännande ändå, bara vi får de bitarna lite mer på plats.
En annan match i matchen blir kanske Witkowski mot Schmiemann. Har fått för mig att han kan spela lite småtufft och smälla på lite - har jag rätt eller fel där ?
Nevermore Tycker inte man kan jämföra Witkowski och Schmiemann. Witkowski är som Folin fast fulare. Schmiemann har väl inte satt in nån tuff tackling. Det kommer bli en jävla batalj alltså, inte minst med tanke på Linus och Witkowskis bråk senast.
”Bråket mellan de två stannade inte på isen. Väl i utvisningsbåset fortsatte de att kasta ord mot varandra.
– Han kan få komma undan med det i en grundseriematch, men jag tror att han vet vilken typ av spelare jag är och jag glömmer inte sånt där, säger Witkowski.
Om Färjestad och Skellefteå skulle ställas mot varandra i ett slutspel lär känslorna från torsdagens möte finnas kvar.
– Som sagt. Jag glömmer inte, säger Witkowski med ett leende till Norran.”
Hela artikeln: https://hockeynews.se/nyheter/svaret-efter-ordbraket-jag-glommer-inte
Märks att Åsa börjar bli till åren haha! anledningen till varför han gick av i tisdag? Han fick ryggskott
Mitells svar i VF
"Och apropå balans...
Frågar man Tomas Mitell är det något som Skellefteåspelarna inte har en tendens att ha.
Inför kvartsfinalserien mot Västerbottningarna skickar Färjestadstränaren redan nu en känga till motståndet.
– De har en tendens att söka många utvisningar, jag hoppas domarna är vaksamma på det. Annars är det ett skridskoskickligt lag och gillar att spela med puck."
Pudas tränar i röd tröja i dag läser jag, Norran skriver att det förmodligen blir en kamp mot klockan.
Linus Lindström samt bröderna Forsfjäll saknas helt på SAIKs träning, sen ett gäng med gula tröjor, lägger twitterinlägget så kan ni få se själva
https://x.com/robinlindgreen/status/1901575973083992430/photo/1
Alla är med på träningen förutom Nyström