Kommer Färjestad studsa tillbaka? Är Lagacé och Kellman tillgängliga? Blir det ändringar i formationerna? Kommer Färjestad spela mer fysiskt? Det finns minst sagt frågetecken inför dagens match.
Kvartsfinal 3 Skellefteå-Färjestad (2025-03-25 kl. 19:00)
Den här vinner vi!
Från VF:
”Joel Kellman är på is. Men ingen Lagacé.”
Samt
” Målvakterna är Anders Lindbäck, Jörgen Hanneborg och Måns Goos.”
Hjälper vi Lindbäck ordentligt framför kassen idag så vinner vi.
Jarnspoket Det kanske går att köra med två målvakter och fyra ute... Nygård och Studenic kan kontra in ett mål och så spikar målvakterna igen.
Glenn och vid ledning med 10min kvar så kör vi med 5 backar konstant.
Ge mig en seger och hoppet åter! Åtminstone en av dessa två behöver vi nypa, lika bra att ta den första
Man kan säga mycket om Färjestads insats i match två, men att Skellefteå vann matchen pga att de vann den psykologiska fighten som skedde på uppvärmningen som flera journalister säger var inte anledningen. Det berodde helt enkelt att Färjestad gjorde en typisk Färjestad match anno 24/25.
”Skellefteå var beredda att gå rätt långt för att få till en förändring av matchbilden från i fredags. Redan inför uppvärmningen fick jag signaler att något typ av bråk/tjafs var planerat. Att Skellefteås Luke Witkowski var med i de planerna är ingen vild gissning.
Han var också en av de mest aktiva under de 20 minuter som uppvärmningen pågick.
Direkt åkte amerikanen fram och såg under 30 sekunder ut att försöka psyka en stretchande Anders Lindbäck. Nog för att de två gjorde några AHL-matcher tillsammans för drygt tiotalet år sedan, men det var nog inte det ”samtalet” handlade om.
Witkowski på väg att bli en slutspelsprofil
Witkowski var inte färdig där, utan avslutade med att skjuta några puckar mot hemmaspelarna och sedan var tumultet i full gång. Andra uppgifter säger att det var en hämnd för i fredags då Färjestad påstods ha skjutit puckar åt andra hållet.”
- Edited
Tichonov Det sägs att Lodin hade börjat skjuta lösa puckar mot Söderström vid uppvärmningen inför första matchen. Vilket ju inte låter helt orimligt. Så det är väl hälsosamt att det reagerades från SAIKs håll och helt ärligt är det väl nåt som kan få båda sidor att tända till lite extra även när matchen börjar, så allt är väl ok.
Men som du säger, det här var nog inte alls en anledning till matchbilden, media greppar efter halmstrån.
Det fick mig att tänka på Anders Myrvold som körde över nån Modo-spelare tror jag det var under uppvärmningen. Good times, different times.
- Edited
Tichonov Det berodde helt enkelt att Färjestad gjorde en typisk Färjestad match anno 24/25.
Exakt så. Det som oroat oss hela året. Kan knappast känna förvåning över att få se det även nu i slutspelet.
Då var förvåningen större över att få se det vi såg i första matchen, på ett positivt överraskande sätt.
Jag har tyvärr blivit en realist de senaste åren, så jag tror det blir SKE-vinst ikväll
- Edited
Kalla mig enfaldig, men jag kommer vara väldigt besviken om vi förlorar ikväll. Och/eller om vi förlorar på torsdag. Speciellt om det är såpass håglöst som i söndags. Är vi nära men förlorar är det lite lättare att smälta och inte gå ner sig helt.
Jag är taggad.
MVH en enfaldig.
Rent krasst känns det väldigt mycket som att vi kommer åka hem med 1-3, vinna hemma och sen förlora match sex i Skellefteå. 2-4, ridå och silly season dags. Blir mycket förvånad om vi vinner nån av dessa två.
Allt annat än 0-2 i matcher efter två första ser jag som uppsida just nu
/hälsn luttrad gubbe med låga förväntningar som försvarsmekanism
Känslan är väl sisådär just nu, nervöst. Hoppas domarna har en bra kväll.
Har precis tittat på highlights från båda matcherna igen. Intensiviteten är det som avgör. Vi måste vara först på puckarna, det var vi i första matchen och inte alls i andra matchen. Det är klart att SAIK är bra också, men vi är minst lika bra. Vi måste köra köra köra, inte tveka. Och vara nära deras målvakt.