Anledningen till att Wallin avböjde intervju var nog för att han inte hade kunnat hantera sina känslor. Han bryr sig så jävla mycket och har fortfarande de där svarta ögonen han hade som spelare. Det fanns liksom mest att förlora på att ta en sån intervju. När sen den som frågar är Johan Edlund förstår jag det ännu mer, maken till självgod kommentator som ska ställa de där "svåra frågorna" och inte låta spelare/tränare "komma undan" när han i själva verket bara vill visa på sin egen förträfflighet.
Jag tycker Walle misslyckats, absolut. Frågan är hur mycket som beror på en viss naivitet, att man lyssnat för mycket på vissa personer (t.ex. Masken vad gäller målvakterna). Men likväl bär han ansvaret för det som skett.
Kalla mig naiv, men jag vill fortfarande se hur han lyckas med helt ny tränarkonstellation nästa år och hur samarbetet med den tränare han ville ha redan från början (Jönsson hade redan signat med Växjö) blir. Jag ger honom ett år till och kommer vara kritisk under vägen.
Nu är det dags för lite rensning, både på tränar- och spelarsidan.
Nåt jag f.ö. glömde bort att säga är att Alba spelat sin bästa hockey i FBK senaste två matcherna. Såg ut som en helt annan spelare helt plötsligt. Undrar vad som kunde ha hänt om fler spelare hade fått en riktigt chans under grundserien. Dags för en tränare som inte slentrianspelar etablerade spelare nu.
Och även om kvitteringen var enkel, det var fanimej inte Lindbäcks fel att vi förlorade den här kvartsfinalserien.