Matu Lite så ja. En del i problemet kan jag tycka är att de "grisar" vi faktiskt har, ffa på forwardsidan, samtidigt har stora roller (Lodin och Steen) samt har/haft en stor roll (Linus). Ffa den sistnämnde, som kanske mer måste börja ses som en bra breddcenter snarare än "centerstjärna", kan med fördel axla den rollen men även om båda de andra egentligen är som bäst när de spelar på gränsen och är lite lagom förbannade så blir det ibland lite för mycket fokus på det och för lite på deras kärnuppgift.
Problemet blir ju då att det inte finns jättemånga andra som kan ta den rollen (fullt ut).
Öht skulle jag gärna se en fjärdekedja mer byggd och fokuserad på "destruction", ännu hårdare jobb och som fullt ut kan käka massvis av defensiv istid snarare än spelare liiiite för svaga/begränsade offensivt på den här nivån som ändå ska försöka/förväntas "vara konstruktiva" pga att de är den typen av spelare.
Med det sagt, för att knyta an till diskussionen om hur använda "gårdagens kärnspelare" (Linus, Nygård samt Åslund vid nytt kontrakt) så skulle jag väl inte ha nåt emot en lösning med Nygård i tredje samt en fjärde med Åslund, Linus och X (en Alba som förstått hur han måste spela eller en ny) som bidrar med just fysik (kanske inte Åslund då
), hårt jobb, stark defensiv och som kan avlasta topplinorna vad gäller den biten.
Då blir väl frågan snarare hur få plats med ffa Jansson (om han inte tar ett par kliv till) och en sån som den till FBK ryktade norrmannen.
En tredje med Nygård, Ny Norsk, Jansson blir måhända ingen dålig kedja men den blir ju ett snäpp "sämre" än vad vi haft (på papperet) de senaste säsongerna vilket då ställer än högre krav på de två topplinorna.