Jag förstår frustrationen här inne, men jag måste nog ändå säga att vi gör en till stora delar rätt bra match. Vi skjuter 29 skott och har 78 skottförsök. Det vittnar ju om att vi trycker på framåt, men behöver få igenom de där skotten (eller få dem på mål, jag vet inte vad som räknas som skottförsök). 49 skottförsök som inte blir skott på mål är en galen siffra.
Vi kunde lika gärna gjort 4-5 mål utan problem, men skärpan och flytet är inte där. Flyt kommer och går men är oftast frukten av hårt jobb och att man inte ger upp. Skärpan är spelarna själva ytterst ansvariga för.
Sen håller jag med om att vi tar alibiskott emellanåt plus att många skott är väldigt loja och sitter i magplattan (vilket ju ofta också är ett resultat av att en målvakt gör bra saker). Det här måste bli mycket mycket bättre. Men att säga att allt är skit och att vi är värdelösa tycker jag inte man kan göra.
Lodin krånglar till allt han gör och hakar och använder klubban istället för att kämpa vidare på annat vis. Han har ett par nivåer i sig som han inte visar just nu. Ändå 10 poäng på 15 matcher, han kommer att landa i toppen av poängligan om han steppar upp lite.
Steen är också bara bitvis bra, han kämpar och fightas men det är för lite totalt sett. Nån skrev här att han ser ut som att han åker runt och är besviken att han inte spelar i NHL och precis den känslan har jag också haft i många matcher. Samtidigt ser jag ju hellre att han gör mål i ett slutspel än i oktober, men frågan är om man kan slå på en sån strömbrytare bara... Samma poängproduktion som Forsell, ett sämre än Jansson och två sämre än en relativt osynlig Zohorna är ändå skrämmande statistik.
Det har skrivits kritik om Studenic också här inne, vilket jag inte alls kan förstå. Kanske kan han ett snäpp bättre, men herregud vad jag saknade honom igår. Hans speed, förmåga att utmana och hitta passningar är nåt väldigt speciellt.
Philp måste vi väl ändå säga har kommit in i det nu. 10 poäng på 15 matcher också på honom med tanke på att han är ny i ligan är riktigt bra.
Visst har vi en hel del att jobba på, vi behöver bli spetsigare, samtidigt hade ett par puckar kunnat studsa in igår och då hade det låtit lite annorlunda. Sen kan jag väl hålla med om att det inte är speciellt attraktiv hockey vi spelar, även om vi tryckte på rätt bra bitvis igår. Men då måste ett sånt läge som där Lodin spelar in till Zohorna i fart resultera i ett vasst avslut och inte en fösare i magen. Behöver vi skotträning?