Casper Helt okej med kritik och ännu bättre när den är konstruktiv. Men det tenderar ibland att bli väldigt mycket gnäll på helt triviala och obetydliga saker.
Allt från rejält utsvävade överanalyser om uttalanden i lokalmedia till hur tränarna står med armarna i båset. Gärna kryddat med lite nedvärderande punshlines och skämt.
När någonting går dåligt så tenderar många att enbart fokusera på just det negativa och allt det som faktiskt är bra och positivt glöms bort eller överskuggas fullständigt.
Det pratas i vart fall sällan eller aldrig om det. Eller så försöker man hitta ursäkter varför det som är bra egentligen inte är så bra.
Sen blir vissa problem väldigt uttjatade att läsa om i varje tråd, 7 dagar i veckan. Faktiskt lika tjatigt som att se problemet fortsätta.
Även om problemet kvarstår så är det inte särskilt nyskapande att fortsätta copy-paste:a samma sak i tråd efter tråd. Det liknar ofta mer en konstig like-jakt än att föra diskussionen framåt.
Rent hat och vidriga kommentarer är vi lyckligtvis rätt förskonade av här, även om jag vet ett par skribenter som ägnat sig åt sånt i tidigare forum. Förhoppningsvis har de växt upp och jag försöker att inte hålla detta tidigare beteende mot dem allt för mycket.
På det stora hela håller jag med dig om att det är en bra diskussionsstämning här inne men jag skulle personligen önska se lite flera nyanser.
JTK var engagerad och skicklig på detta och är en användare jag saknar i balansen.