Kaberg27
Men det är ju inte reklam det handlar om i grund och botten. Alla lag i SHL skulle nog gärna köra reklamfritt om de hade möjlighet.
Men du tycker att ligan skulle bli enormt mycket bättre, konkurrera mer med t.ex. Schweiz ifall alla hade namnen ovanför siffrorna? Ja, det kanske är det det hänger på. 
Om inte annat förstår jag inte hur det gagnar ligan att lag som går sin egen väg, men blir ekonomiskt straffade.
Exakt VAD gagnar svensk hockey för att man flyttar upp ett par efternamn? Jag kan tycka att hockeyförbundet har större problem, de kan t.ex. ägna sig åt att se till att vi har representationslag i alla åldrar och klasser som är i världstoppen för där.. har vi halkat en aning.
Eller kanske är det landslagen som ska flytta ner efternamnen så kanske framgångarna kommer?
Edit: Jag håller med om att NHL är föregångare vad gäller matchtröjor. Men då kan du ju stoppa upp 51%-regeln nånstans där du inte blir solbränd, är det det du vill? Att klubben ägs av gamla gubbar som vet nada om hockey?
Fy fan, var rädd om svensk hockey och det som är unikt för oss istället för att straffa.