Galna ryktet: SHL för OEL?
Dubbla tips har ramlat in till Sportbladet senaste tiden att Oliver Ekman Larsson kan komma hem till Sverige nästa säsong och fortsätta karriären i SHL.
Oliver blir 33 år i sommar, har spelat hela 961 matcher i världens bästa liga och tjänat cirka 760 miljoner kronor efter att han köptes ut av Canucks i somras.
Numera tillhör han Florida och får bra med förtroende av lagets backcoach. Men han har inte samma offensiva roll som han hade under glansdagarna i Arizona, utan mer begränsad speltid.
Tipsen säger att OEL kan vända hem till Sverige och det är fritt att spekulera i vilken klubb han i då fall hamnar i:
Färjestad kan locka med en topplats.
HV71 med en närhet till Tingsryd, Olivers hemvist.
Leksand, där han spelade innan han åkte över till Nordamerika.
– Jag spelar min livs hockey nu och trivs ypperligt. Jag har inga tankar på att vända hemåt nu. Vill fortsätta här så länge som det är möjligt, säger OEL om de oväntade uppgifterna.
Turerna runt Jeremy Groleaus vara i Färjestad
Silly-surr hade förra veckan uppgifter om att Färjestad inte var inne på att förlänga med backen Jeremy Groleau. Den här veckan gick VF ut med uppgifter om att kanadensaren blir kvar.
Uppgifter som silly-surr har tagit del av. En stor anledning till att det har svängt är enligt en uppgiftslämnare att Färjestad tyckte att Groleaus första bud var för högt. En källa säger att Groleau den här säsongen har spelat för 120 000 dollar, och först krävde betydligt mer än det. Men nu ska parterna ha enats om en lön som ligger betydligt närmare det han spelar för i år.